Fitch передрікає дефолт “Укрзалізниці”
Fitch передрікає дефолт “Укрзалізниці”

Fitch передрікає дефолт “Укрзалізниці”

КИЇВ. 30 квітня. УНН. Міжнародне рейтингове агентство Fitch Ratings помістило довгостроковий рейтинг дефолту емітента та пріоритетні незабезпечені рейтинги боргу АТ “Укрзалізниця” (УЗ, Київ) у список Rating Watch Negative (RWN) з огляду на обмежену ліквідність, передає УНН із посиланням на пресслужбу Fitch Ratings.

У Fitch зазначають, що графік погашення боргу “УЗ” на 2021 рік передбачає виплату до 5,69 млрд грн за три квартали, що залишилися.

Цитата:

“Доступна для використання ліквідність "Укрзалізниці“ є недостатньою для покриття очікуваних виплат за кредитом від банку (116 млн дол., що еквівалентно 3,225 млрд грн), термін за яким настає 30 травня. Доступна для використання ліквідність у компанії (станом на 26 квітня 2021 року) становить 3,13 млрд грн”, — йдеться в повідомленні.

За даними Fitch, сумарний борг “УЗ” на кінець 2020 року становив 36,699 млрд грн (35,015 млрд грн у 2019 році). Водночас борг компанії в 2020 році на 91,2% був номінований в іноземній валюті (на 92,1% у 2019 році).

Валютні ризики “Укрзалізниці” є суттєвими, оскільки доходи компанії надходять переважно в національній валюті, вважають в агентстві.

Доповнення

29 липня минулого року S&P підвищило рейтинг “Укрзалізниці” до “B-”, а вже 21 квітня цього року погіршило цей рейтинг з ’B-’ до ‘CCC’. Падіння рейтингу відбулося за часів правління в “Укрзалізниці” соратників Міхеіла Саакашвілі. Йдеться про Володимира Жмака, який керував “Укрзалізницею” впродовж серпня 2020 — березня 2021 р.р., а до цього був першим заступником Саакашвілі в Одеській ОДА, а також Іраклі Езугбая, якого Жмак призначив комерційним директором, відповідальним за вантажоперевезення. Езугбая — колишній керівник залізниці Грузії, звинувачений там у розтраті коштів. Після переїзду в Україну працював на “Індустріальну групу Грузії”, яка зокрема займається вантажоперевезеннями на українській залізниці. 

У 2020 році “Укрзалізниця” зазнала 12 млрд грн збитків, з яких 8 млрд грн на вантажоперевезеннях, зокрема через зниження Езугбая тарифів. Є версія, що він знизив тарифи на вантажоперевезення на користь приватних корпорацій, серед яких могла бути близька до нього “Індустріальна група Грузії”, проте НАБУ — де перший заступник директора бюро теж грузин Гізо Углава — розслідування за цим фактом не здійснює. 

До теми

У січні 2021 року у Верховній Раді створили Тимчасову слідчу комісію з питань оцінки катастрофічного стану української залізниці. Очолила ТСК народний депутат від фракції “Слуга народу” Юлія Гришина. У межах слідства буде перевірено ефективність менеджменту держкомпанії і коефіцієнт корисної дії (KPI) членів наглядової ради. Окрім того, очікується встановити причини зубожіння “Укрзалізниці” і залучити до відповідальності винних. Під перевірку підпадають також правоохоронці, які могли проявити бездіяльність і службову недбалість, наглядаючи за державним активом. Як повідомили в ТСК, у НАБУ вже визнали неспроможність впоратися з корупцією в “Укрзалізниці”.

Теги за темою
Укрзалізниця
Джерело матеріала
loader
loader