В Україні почали працювати електронні трудові книжки. Повний перехід на новий формат триватиме 5 років.
Про це йдеться в сюжеті ТСН.uа.
Як йдеться в сюжеті, роботодавці зобов'язані відсканувати трудові працівників і відправити до Пенсійного фонду на обробку. Історія трудового стажу вже частково зберігається в електронних реєстрах.
Як перевірити інформацію
Перевірити інформацію можна на порталі електронних послуг Пенсійного фонду.
Для цього потрібен електронний підпис.
Після внесення всіх даних до реєстру, роботодавець на прохання працівника може протягом п'яти років дублювати всю інформацію в паперову трудову книжку.
Що змінилося:
- громадяни не будуть зобов'язані при наймі на роботу подавати роботодавцю свою трудову книжку;
- роботодавцям не потрібно її перевіряти або зберігати;
- громадяни зможуть отримати електронний документ з інформацією про свій трудовий стаж через інтернет;
- цей документ вони можуть надати роботодавцю, якщо тому важливо перевірити стаж здобувача з офіційних реєстрів;
- щоб отримати цей документ, громадянину потрібно буде зробити кілька кліків і скористатися електронним цифровим підписом;
- роботодавці зможуть перевірити справжність документа за допомогою QR-коду, який буде автоматично накладатися на ці документи;
- якщо у працівника є трудовий стаж до 2000 року, буде можливість занести цю інформацію в електронний реєстр самостійно або через роботодавця.
- зникне ризик втратити трудову, пошкодити документ або внести в нього недостовірні дані.
Електронна трудова книжка
5 лютого 2021 року Верховна Рада України підтримала у другому читанні законопроект, що передбачає перехід з паперового на електронний варіант трудової книжки.
У Мінекономіки розповіли, навіщо українцям потрібна електронна трудова книжка.
4 березня 2021 року Зеленський підписав закон про електронну трудову книжку.
Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram
Автор: Олена Коваленко