Найбільш простою та поширеною є схема, що працює за принципом "pay as you drive" (плати тоді, коли ти їздиш).
Тобто вартість страхування тут залежить лише від кількості кілометрів, що проїхало авто.
Проте наразі набуває популярності інший підхід – "pay how you drive" (плати так, як ти їздиш).
Завдяки спеціальному обладнанню під час поїздки система аналізує цілу низку параметрів та не просто фіксує їх, а й мотивує водіїв до змін в стилі керування.
Складніші та розумніші системи телематики в автострахуванні з часом витіснять решту інших, - прогнозує Микола Матика, керівник департаменту страхування автопарків страхової компанії "ІНГО", яка впроваджує нову систему.
"Цей підхід є більш зваженим та індивідуальним.
Він дозволяє чітко розуміти, чому користувач має саме такий скорінговий бал і відповідний страховий тариф.
Наприклад, система показує, що водій їздить на 90 балів, тобто безпечно.
Для такого водія вартість страхування має бути нижчою, ніж середня ринкова, - розповідає Микола Матика.
– Якщо з автомобілями трапляється менше ДТП, зменшується кількість ремонтів та простоїв.
А чим менший простій, тим більше автомобіль заробляє.
Особливо важливо це для сегментів підприємств з інтенсивним використанням авто", - вважає експерт.
Окрім того, телематичні системи фіксують факт ДТП та визначають його наслідки, що дає можливість власнику та страховику швидко реагувати.
Також завдяки телематичним приладам компанії з великими автопарками можуть економити не лише на страхуванні автомобілів, а й на витратних матеріалах.
Страховий продукт поки що пропонується лише юридичним особам, але в перспективі буде доступним і для звичайних водіїв.
Адже відповідно до світової практики саме вони складають 80% всіх користувачів телематичного страхування.