Експерти дали кілька порад, як не заправитись "бодягою" на АЗС
Експерти дали кілька порад, як не заправитись "бодягою" на АЗС

Експерти дали кілька порад, як не заправитись "бодягою" на АЗС

Фото УНІАН, В'ячеслав Ратинський

За оцінками профільних експертів, кожен 5 літр пального, що продається в країні, – фальсифікат. Такий "самопал" найчастіше пропонують за спокусливо дешевою ціною. Але не варто спокушатися: шкода, яку він завдає автомобілю, екології чи навіть здоров’ю, обійдеться значно дорожче.

Нюанс у тому, що бензин та дизельне пальне – це складні хімічні сполуки, відповідність яких стандарту і нормам безпеки у більшості випадків не виявиш на око (колір, запах). Це можна зробити  лише у спеціалізованих лабораторіях, які мають відповідне обладнання. Усі ж "народні методи" з кип’ятінням пального, пропусканням через фільтрувальний папір чи крапанням на шкіру є дуже умовними. Як же  тоді уникнути ризиків заправитися фальсифікатом? Давайте з’ясуємо.

Золоте правило кожного водія – обминати придорожні "бочки". Тут ризик підхопити "бодяжний вірус" найвищий. Навіть якщо ваш кум, брат чи сват позавчора заправився на такій "наливайці" й у нього все нормально. По-перше, це до пори, до часу. По-друге, когось пронесло, а вам може не пощастити, і тоді пряма дорога на СТО.

Але й на повноцінній АЗС неякісне пальне теж трапляється. Аби не вскочити в халепу, не пошкодуйте кількох хвилин на те, щоб переглянути дозвільні документи на заправці  (інформацію про завод-постачальника, ліцензію на право роздрібної торгівлі нафтопродуктами, паспорти якості тощо). Уся ця документація повинна бути у вільному доступі для споживача. Її відсутність чи небажання показати – чіткий сигнал, що тут краще не заправлятися. Зверніть також увагу, чи видає АЗС фіскальні чеки. Раптом ні – це теж тривожний дзвінок. У разі чого навіть не доведеш, що ти тут заправлявся.

Зрештою, як показує практика, на "бодязі" ще ніхто й ніколи не зекономив. Якщо постійно заправляєш машину якісним пальним, то від придбання до першого серйозного ремонту встигнеш наїздити 300-400 тисяч кілометрів. Якщо ж двигун регулярно годувати низькосортним пальним, він почне "кашляти" вже після першої сотні тисяч пробігу.

Щоб підібрати правильну АЗС для свого авто, варто регулярно стежити за перевірками якості пального на ринку. В Україні уже багато років поспіль цим займається незалежна організація – Інститут споживчих експертиз. Результати своїх досліджень вони публікують у відкритому доступі. Тому рекомендуємо автомобілістам  стежити за  ними та робити висновки. Цьогоріч експерти ІСЕ встигли уже перевірити і ДП, й обидві марки бензинів (92-й і 95-й). Повністю звіти про результати цих досліджень можна переглянути на сайті. Якщо ж коротко, то пальне з найкращими хімічно-експлуатаційними параметрами і повною відповідністю вимогам держстандарту, лабораторно підтверджено у мережах WOG, OKKO, KLO, Prime.

Водночас перевірки виявляють  й скандальні показники у деяких продавців пального. Наприклад, наявність у бензинах заборонених до використання амінів. Такі речовини здатні знищити  полімерні й гумові деталі двигуна. А крім того, їх вплив може призводити до враження органів дихання, в тому числі провокувати й онкологічні захворювання

Нарешті, просунутим водіям варто поцікавитися, як у різних АЗС-мережах працює внутрішня система контролю якості нафтопродуктів. Тільки компанії, які дбають про свою репутацію і не опускаються до торгівлі сумнівним пальним, не шкодують на це коштів. Адже йдеться про серйозні капіталовкладення. Наприклад, мережа ОККО щороку витрачає десятки мільйонів гривень на контроль якості. У складі компанії уже працює 16 стаціонарних і 4 мобільних лабораторій, які покривають усю територію України. Зрозуміло, що мережа, яка системно інвестує такі кошти в самоконтроль, не буде пропонувати клієнтові паливний ерзац. 

Автор: Григорій Бондар

Джерело матеріала
loader
loader