Більше 50 кінопрофесій не можна здобути в українських вишах – дослідження АКУ
Більше 50 кінопрофесій не можна здобути в українських вишах – дослідження АКУ

Більше 50 кінопрофесій не можна здобути в українських вишах – дослідження АКУ

Більше 50 кінопрофесій не можна здобути в українських вишах – дослідження АКУ - Фото 1
Більше 50 кінопрофесій не можна здобути в українських вишах – дослідження АКУ - Фото 2
Асоціація кіноіндустрії України презентувала результати якісно-кількісного дослідження української системи кіноосвіти.
Більше 50 кінопрофесій не можна здобути в українських вишах – дослідження АКУ - Фото 3
Більше 50 кінопрофесій не можна здобути в українських вишах – дослідження АКУ - Фото 4

За даними дослідження Асоціації кіноіндустрії України, освітні програми у навчальних закладах, що готують фахівців у галузі кіно, меншою мірою орієнтовані на підготовку кадрів з адміністративної та технічної частин зйомок і на маркетингову підтримку кінопродукту.

Так, навчальні заклади готуть в основному базовий набір спеціалістів для виробництва кінострічок, серед яких режисери-постановники, драматурги, оператори-постановники, режисери монтажу, звукорежисери, актори тощо. Натомість в українських кіновишах відсутні освітні програми для технічних професій — гафера, фокус-пулера, освітлювача, оператора стедикама тощо, а також адміністративних професій — локейшн- менеджера, адміністратора, talent-менеджера тощо, і таких професій більше 50. 

Серед опитаних фахівців кіносфери лише 28% зазначили, що отримали профільну освіту. 

Роботодавці з кіноіндустрії розповіли, що відчувають брак фахівців високої якості. На їхню думку, причиною є застарілі освітні програми: інформація, яка надається студентам, не розкриває сучасних тенденцій у сфері кіно, а викладачі здебільшого покладаються на свій давній досвід і не стежать за змінами у сфері кіно.

Опитані студенти й випускники кіновишів зазначили такі недоліки: застаріла теоретична база, недостатня кваліфікація викладачів, брак спеціалізованих предметів, брак практичної складової, відсутність чи застарілість знімальної техніки.

У рамках дослідження було проведено 12 глибинних інтерв’ю з роботодавцями у сфері кіноіндустрії, опитано 107 спеціалістів кіногалузі, а також 300 студентів останніх курсів й 300 випускників профільних навчальних закладів Києва, Харкова, Одеси та Львова за спеціальністю 021 «Аудіовізуальне мистецтво та виробництво». Окремо було проаналізовано освітні програми й відкриті джерела навчальних закладів.

Метою дослідження було зібрати інформацію від студентів і роботодавців про їхні потреби, точки відповідності та невідповідності в очікуваннях одне до одного. 

За результатами дослідження було розроблено рекомендації для представників вишів, державних органів, студентів, працівників індустрії та роботодавців. Асоціація кіноіндустрії планує використати результати в діалозі з державними органами, зокрема профільними міністерствами (МКІП і МОН) щодо реформування профільної кіноосвіти.

Про ідею дослідження та про те, як воно має вирішити проблеми в українській формальній кіноосвіті, читайте в інтерв'ю Дмитра Суханова для «Детектора медіа».

Читайте також повний аналітичний звіт за результатами дослідження. 

Дослідження на замовлення Асоціації кіноіндустрії України провів центр «Соціальні індикатори». Проєкт реалізовано за підтримки Українського культурного фонду.

Теги за темою
Кіно Освіта українське кіно
Джерело матеріала
loader
loader