До кінця 2024 року планується електрифікувати понад 500 км колій, що дозволить налагодити швидкісні міжрегіональні сполучення та запустити нові маршрути формату Інтерсіті+ до понад 10 обласних центрів країни.
Про це було заявлено в ході форуму "Велике будівництво: нова залізниця", передає пресслужба Міністерства інфраструктури.
"До кінця 2024 року в усі обласні центри має доїжджати поїзд Інтерсіті. Щоб досягнути цієї цілі, ми розгортаємо масштабну електрифікацію колій", - розповів міністр інфраструктури Олександр Кубраков.
Станом на зараз електрифікація в рамках програми Президента Володимира Зеленського "Велике будівництво" вже охопила близько 50 км колій. Зокрема, незабаром завершаться роботи на маршруті Київ — Васильків-2 протяжністю 11 км.
"Організація такого сполучення дозволить переорієнтувати значний пасажиропотік на цьому напрямку з автомобільного на залізничний транспорт. Станція Васильків-2 розташована лише в 500 метрах від центральної площі міста Васильків, і курсування приміських поїздів до цієї станції буде зручнішим для городян", - зазначили у Мінінфраструктури.
Крім цього, нещодавно було введено в експлуатацію 6,5 км дільниці Чорноморська — Берегова, що використовується найбільшими морськими портами України. Будівництво та електрифікація другої головної колії дільниці дозволило підвищити її пропускну спроможність до 60 пар поїздів на добу.
Серед проєктів, які будуть завершені наступного року, є маршрут Ковель – Ізов – Держкордон та дільниця Черкаси — станція ім. Т. Шевченка протяжністю 30,4 км.
"Наразі залізниця не є конкурентним та комфортним засобом пересування для мешканців Черкас. Впровадження проєкту дозволить скоротити час у дорозі на 40 хвилин", - йдеться у повідомленні.
Наступного року стартують також роботи з електрифікації маршрутів Долинська – Миколаїв – Колосівка, Ворожба – Суми та Житомир – Новоград-Волинський.
Нагадаємо, раніше Президент Володимир Зеленський заявив, що в рамках угоди між урядами України і Франції Укрзалізниця отримає 130 нових вантажних електропотягів виробництва компанії Alstom.
Автор: Григорій Бондар