Завезення в Україну зношених та списаних вантажних вагонів із Росії призвело до колапсу українського вагонобудування, однієї з найважливіших галузей промисловості.Усе почалося у 2016 року, коли в Росії було ухвалено наказ про списання вагонів з перевищеним терміном нормативної експлуатації, на яку дається гарантія заводу-виробника. Про це заявив генеральний директор Кременчуцького сталеливарного заводу Ростислав Дубров, виступаючи на KUKHAR Discussion Court."Це було зроблено зрозуміло для чого – це державні інтереси, Росія підтримує свою вагонобудівну галузь", – пояснив Дубров.Після цього кілька великих українських компаній купили у Росії понад 30 тис. старих списаних вагонів."А українські підприємства за цей період (2016-2020 рр.) виробляють 35 тис. вагонів – за 5 років. Причиною падіння виробництва є захід цих старих вагонів", - наголосив він.Директор КСЗ нагадав, що у 2011-2012 роках випускалося 50 тис. вагонів на рік. У січні-вересні поточного року виробництво вантажних вагонів в Україні становило лише 1394 од."Чим це загрожує галузі? Насамперед втратою кадрів. На 66% скоротилася кількість працюючих порівняно з 2011-2012 рр. Причому йдуть насамперед ті, хто в змозі змінити професію. Цілі покоління, цілі династії, які працювали на вагонобудівних заводах України – вони сьогодні перериваються", - сказав директор КСЗ.За його словами, зараз на вагонобудівних заводах працюють або пенсіонери, або люди передпенсійного віку, але можливість відновити кадровий потенціал є."У нас є рік. Через рік навіть ці люди, хто сьогодні працює – втратять упевненість, що щось може змінитися", – заявив директор КСЗ.На його думку, реанімувати галузь можна шляхом ухвалення в Україні аналогічного наказу про списання старих вагонів та за рахунок виконання президентської програми "Велике будівництво: Нова українська залізниця"."Ми сьогодні просто кричимо, що ця програма потрібна, інакше ми втратимо цю галузь і Україна стане повністю залежною від сусідів. Тому що ніхто в Європі, Америці чи Китаї не виробляє вагони за українським стандартом. У нас свій стандарт 1520 і український вагон виробляється в рамках цієї стандартизації", - сказав директор КСЗ.Міністерство інфраструктури спільно з УЗ планує запустити програму поступового обмеження терміну експлуатації вагонів та будівництва нових вагонів замість списаних. З цією метою Мінінфраструктури розробило і опублікувало проект наказу про порядок списання зношених вагонів.Кабінет міністрів дозволиввикористовувати приватні локомотиви на залізниці. Залучення потягів недержавних компаній дозволить частково вирішити питання дефіциту рухомого складу в Укрзалізниці.