Крик нації. Евакуйований до Ужгорода Маріупольський драмтеатр показав прем’єрну виставу
Крик нації. Евакуйований до Ужгорода Маріупольський драмтеатр показав прем’єрну виставу

Крик нації. Евакуйований до Ужгорода Маріупольський драмтеатр показав прем’єрну виставу

Будівлю знищили, театр – ні.

Чотири місяці тому, 16 березня, окупанти скинули авіабомбу на споруду драмтеатру в Маріуполі.

Її зруйновано вщент.

Та ракетами культуру і мистецтво загарбникам не вбити, запевняють актори.

Два місяці тому Маріупольський драмтеатр знайшов прихисток в Ужгороді.

На великій сцені, у будівлі Закарпатського обласного академічного музично-драматичного театру імені братів Шерегіїв, актори із шаленим успіхом дали прем’єрну виставу Крик нації.

Вона про українського поета-шістдесятника Василя Стуса.

– Чорнова назва п’єси була Іду за край, та ми її змінили.

Хотілося, щоб першою виставою розбомбленого театру було щось потужне, потужна особистість.

І, звісно, перший, хто спав на думку – це Василь Стус.

Він частину життя прожив на Донеччині.

Поет-шістдесятник, публіцист, перекладач, мислитель і правозахисник.

Це людина, яка постраждала за українську культуру і мову.

Біографічні сторінки життя Василя Стуса знаходять аналогії в новітній історії України.

Під час роботи над постановкою творча група перечитала багато варіантів п’єс про Василя Стуса.

У результаті – написала нову, – каже режисерка, заслужена артистка України, в.

директорки Донецького академічного обласного драмтеатру (м.

Маріуполь) Людмила Колосович.

Крик нації – це голос кожної творчої одиниці Донецького драмтеатру, який зливається в єдиний крик нації.

Так театр анонсував свою виставу.

Над першою постановкою евакуйованого театру в Ужгороді разом із режисеркою-постановницею Людмилою Колосович працювала художниця Емма Зайцева та режисерка з пластики Наталія Каспшишак-Сенів.

У постановці задіяна уся трупа театру.

До Ужгорода з Маріуполя переїхало 13 працівників.

До повномасштабного вторгнення у драмтеатрі на Донеччині працювало 210 людей.

Майже півсотні з них – актори.

Частина залишилася в окупованому місті та погодилася розважати окупантів.

Ми бігли по трупах: оперна співачка згадала втечу зі зруйнованого драмтеатру Маріуполя.

Репетиції тривали півтора місяця.

Відбувалися майже щодня, по сім годин.

У кожного актора по кілька ролей.

Їхнє завдання – максимально передати справжнього Стуса.

Вони зізнаються, що очікували на прем’єру з великим хвилюванням.

– Я задоволена тим, що залишилася у професії, що працюю.

Це дуже важливо, що ми займаємося улюбленої справою, – каже акторка Донецького академічного обласного драмтеатру (м.

Маріуполь) Олена Біла.

Формат вистави незвичний – сцена на сцені.

Споглядати виставу актори запропонували глядачам прямо на сцені.

Так театрали прагнули створити ефект присутності.

Тобто межа між глядачем та актором – умовна.

Крик нації.

Евакуйований до Ужгорода Маріупольський драмтеатр показав прем’єрну виставу / 2 фотографии.

Маріупольський драмтеатр відроджено.

Він продовжує творити.

Зберегти українське мистецтво для цих акторів – надважливо.

– Я не перестаю дякувати усім колегам, які мене підтримували на Закарпатті.

Ми зробили велику роботу і потужний внесок у розвиток театрального мистецтва України.

Так, нам було важко.

Але ми засвідчили те, що українська культура, як би її не намагалися вбити окупанти, все одно виживе і житиме.

Щоб розповідати майбутнім поколінням, що ми – велика нація, – каже Людмила Колосович.

Прем’єрні покази першої вистави після переїзду заплановані ще й на 18 та 23 липня.

Маріупольський драмтеатр планує показати виставу у закарпатському Мукачеві.

Трупа збирається на гастролі у різні міста України.

Крик нації.

Евакуйований до Ужгорода Маріупольський драмтеатр показав прем’єрну виставу / 2 фотографии.

Театрали вже отримали запрошення від української діаспори США, є домовленості з організаторами фестивалю українського театру у Польщі.

А також ведуть перемовини зі словаками та французами.

Маріупольці прагнуть Крик нації показати усьому світу.

Театр має передбачати майбутнє: ексміністр культури Нищук про поєднання служби з акторством.

Джерело матеріала
loader