/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F433%2F0b131114654c9e2c5e89d6b026cdf5f3.png)
Мовний закон: омбудсмен за 10 днів отримав рекордну кількість скарг
Протягом перших 10 днів дії нових вимог закону “Про забезпечення функціонування української мови як державної” – з 16 по 25 липня – до Секретаріату мовного омбудсмена надійшла рекордна кількість звернень громадян про порушення мовного закону – 502.
Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.
Він повідомив, що 59% звернень стосуються вебпорталів, що обслуговують споживачів, 20% – вебресурсів, що не обслуговують споживачів, 9% – безпосередньо обслуговують споживачів, 7% стосується діяльності посадових осіб органів держвлади та місцевого самоврядування і ще 5% звернень належать до інших категорій.
– Очікувано, що переважна більшість цих повідомлень, а саме 79%, стосуються порушень частини шостої статті 27 Закону, яка набрала чинності 16 липня 2022 року, і яка регламентує застосування державної мови інтернет-представництвами, – пояснив Тарас Кремінь.
За його словами, чимала кількість звернень з різних куточків України вказує на високу обізнаність суспільства про нові норми закону.
Водночас значна частина вебресурсів, на які скаржаться українці, в перші ж дні дії нових норм приводять свою діяльність у відповідність із законом, пояснив мовний омбудсмен.
При цьому кожне друге звернення стосується вимоги щодо завантаження українськомовної версії за замовчуванням.
Закон поширюється на сайти та сторінки у соціальних мережах органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій державної і комунальної форми власності.
Це, крім іншого, поширюється на ЗМІ, зареєстровані в Україні, та суб’єктів, що реалізують в Україні товари та послуги.
Українізація продовжується: що зміниться з 16 липня і які штрафи загрожують порушникам мовного закону.

