«Сила правди» розвиває ютуб-проєкт з оглядом білоруської пропаганди
«Сила правди» розвиває ютуб-проєкт з оглядом білоруської пропаганди

«Сила правди» розвиває ютуб-проєкт з оглядом білоруської пропаганди

«Сила правди» розвиває ютуб-проєкт з оглядом білоруської пропаганди - Фото 1
«Сила правди» розвиває ютуб-проєкт з оглядом білоруської пропаганди - Фото 2
«Воєнна шпальта» стала чи першим проєктом в Україні в форматі розмовного жанру, де журналісти спростовують фейки і висміюють пропаганду саме режиму Олександра Лукашенка.
«Сила правди» розвиває ютуб-проєкт з оглядом білоруської пропаганди - Фото 3
«Сила правди» розвиває ютуб-проєкт з оглядом білоруської пропаганди - Фото 4

Волинський Центр журналістських розслідувань «Сила правди» розвиває власний ютуб-проєкт з оглядом білоруської пропаганди «Воєнна шпальта». За 4 місяці (з квітня по серпень) кількість підписників їхнього ютуб-каналу зросла вдесятеро – з 350 до 3300, а відео почали набирати десятки тисяч переглядів. Про це розповіли в Media Development Foundation, яка підтримала проєкт в рамках програми порятунку україських регіональних медіа.

«Детектор медіа» розпитав про «Воєнну шпальту» його авторку та співведучу, заступницю директора Центру журналістських розслідувань «Сила правди» Оксану Петрук.

«Проєкт "Воєнна шпальта" зародився у квітні. Спершу ми підготували текстовий огляд білоруської преси, який отримав чимало переглядів на сайті "Сили правди". Ми зрозуміли, що людям це цікаво.

Волинь – прикордонна область. З початку війни ми в очікуванні наступу. Вільно читати їхню пресу пересічний волинянин не може, бо для цього треба додаткові зусилля і VPN. Згодом ми побачили конкурс від MDF на участь у програмі екстренної підтримки медіа і напрацювали концепцію відеопрограми в форматі розмовного жанру», – розповіла Оксана Петрук.

Вона зазначила, що подібного досвіду у «Силі правди» раніше не мали, а з розвитком проєкту їм допоміг ютуб-експерт Кирило Євсєєв, який став ментором «Воєнної шпальти».

«Кирило Євсєєв, якого нам призначили в рамках програми підтримки, дав корисні рекомендації щодо того, як залучити глядача. Від одягу ведучих, обкладинки відео до стимулювання просування відео у ютубі. Перші випуски набирали менше переглядів, бо у нас тоді було 300 підписників і на той момент здобуті знання ще не стали навичками», – розповіла ведуча. 

Одне з відео проєкту набрало понад 339 тис. переглядів – воно було присвячено заяві Лукашенка, що «українці атакували Білорусь ракетами і вирізали органи в далекобійників».

Над «Воєнною шпальтою» працюють четверо людей: Оксана Петрук, її співведучий Костянтин Яворський, оператор зйомки та монтажу Назар Дубина, а також Антон Бугайчук, який допомагає власне з моніторингом білоруського інфопростору.

«MDF дав нам старт. Зараз ми вже розвиваємо проєкт самостійно. Оскільки війна не закінчилась, а загроза наступу білоруського війська не зникла, то у нас ще багато роботи», – додала Оксана Петрук.

  • «Не будет ни Вильнюса, ни Варшавы, ни Киева. Если будет надо, и Берлина». Как пропаганда готовит беларусов к войне
Теги за темою
Білорусь
Джерело матеріала
loader
loader