Протягом першого півріччя 2022 року імпорт автомобілів з-за кордону пережив багато подій: початок повномасштабної війни, тимчасову зупинку роботи морських портів, запровадження та згодом скасування "нульового розмитнення".
Так, експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику імпорту транспортних засобів в Україні та визначили, з яких країн українці найбільше привозили "легковики" з пробігом і як змінилася динаміка від початку року.
Зазначається, що загалом від січня до червня українці привезли з-за кордону 284,8 тисячі "легковиків" з пробігом.
Це — на 8,5% більше, ніж за аналогічний період рекордного 2021 року, протягом якого українці оформили найбільше вживаних авто.
Основною причиною такої активізації ввезення машин з-за кордону було так зване "нульове розмитнення".
Проте великі зміни відбулися не лише в кількості, а й в переліку країн, з яких українці найбільше привозили "легковики" з пробігом.
Якщо протягом першої половини 2021 року частка автомобілів із країн Європи складала 56,6%, а "американців" — 36,1%, то зараз ситуація суттєво змінилася: авто з Європи зайняли абсолютну більшість.
Серед усіх ввезених з січня по червень 2022 року вживаних "легковиків", 84,6% експортували з країн ЄС (241,6 тисячі).
Ще понад 2% привезли з європейських країн, які не входять до Європейського Союзу — Швейцарії, Норвегії та Великобританії.
Таким чином кількість "європейців" досягла максимуму за новітню історію українського авторинку, котра почалася наприкінці 2018 року.
Натомість частка "американців" скоротилася від 36,1% у першому півріччі-2021 до 10,2% (29,1 тисячі) за підсумками першої половини 2022 року.
Тобто частка автомобілів з країн Америки скоротилася утричі.
Водночас більшість із них (17,5 тисячі) привезли протягом січня та лютого.
До вашої уваги топ-10 країн Європи, звідки найчастіше "приганяли" вживані авто українці:.
Польща — 89,2 тисячі.
Німеччина — 65,8 тис.
Литва — 32,6 тис.
Чехія — 10,4 тис.
Нідерланди — 8 тис.
Франція — 5,4 тис.
Бельгія — 4,1 тис.
Естонія — 3,9 тис.
Словаччина — 3,5 тис.
Румунія — 2,9 тис.
Цікаво, що до популярних країн, які не входять до Європейського Союзу, звідки українці протягом першої половини 2022 року привозили вживані "легковики", увійшла Швейцарія.
Звідти експортували 4,4 тисячі автівок з пробігом.
Ще 3,4 тисячі машин привезли з Південної Кореї.
Улюбленими для купівлі з цієї країни були LPI автомобілі із виключно газовою системою живлення.
До початку війни таких машин привозили щомісяця в середньому 1,2-1,3 тисячі.
Через ускладнення доставлення цей сегмент суттєво зменшився.
У травні та червні українці оформили сумарно лише близько 500 автомобілів.
Схожа історія з машинами із Грузії.
Раніше з цієї країни привозили автомобілі, відремонтовані на місцевому ринку автомобілі з Америки та Південної Кореї.
Грузію обирали через швидшу та простішу доставку, ніж під час купівлі напряму, а також через можливість фізично оглянути авто.
Оскільки доставляти автомобілі звідти сушею через Туреччину часто економічно невигідно, не варто очікувати активізації імпорту машин з Грузії до відновлення роботи українських морських портів.
Також увагу варто звернути на Норвегію (1,1 тисячі) - з цієї країни українці везуть багато вживаних електромобілів.
Дорожче за бензинові: у США на понад 50% зросли ціни на вживані електромобілі.
Які комерційні авто найчастіше купували українці в першому півріччі 2022 року: топ-10 нових та вживаних моделей.
Названо найпопулярніші електромобілі в усіх сегментах, яким віддавали перевагу українці в першому півріччі 2022 року.