За рік війни українці стали споживати новини з месенджерів вчетверо частіше, — дослідження
За рік війни українці стали споживати новини з месенджерів вчетверо частіше, — дослідження

За рік війни українці стали споживати новини з месенджерів вчетверо частіше, — дослідження

За рік війни українці стали споживати новини з месенджерів вчетверо частіше, — дослідження - Фото 1
За рік війни українці стали споживати новини з месенджерів вчетверо частіше, — дослідження - Фото 2
Довіра до новин зі ЗМІ серед українців зросла, однак за популярністю телеграм та вайбер вже догнали медіа.
За рік війни українці стали споживати новини з месенджерів вчетверо частіше, — дослідження - Фото 3
За рік війни українці стали споживати новини з месенджерів вчетверо частіше, — дослідження - Фото 4

За рік повномасштабного вторгнення Росії українці стали більше довіряти новинам з національних телеканалів та місцевих медіа. Проте в той же час вони стали вчетверо частіше черпати новини з каналів у телеграмі та вайбері. Популярність ЗМІ та месенджерів серед українців на сьогодні практично однакова.

Про це свідчать результати дослідження соціологічної групи «Рейтинг» «Як війна змінила мене та країну. Підсумки року», яке проводили в лютому 2023 року.

Як ідеться в дослідженні, частота споживання новинного контенту національних та місцевих медіа серед українців, навпаки, зменшилася: національного телебачення з 55% до 43%; місцевого – з 11 до 7%. Також втратили у популярності й інтернет-сторінки (з 47% до 36%).

Натомість значно зросла популярність груп і каналів у месенджерах Telegram, Viber (з 11 до 41%), а також в каналів у YouTube (з 21 до 29%). Практично не змінили свій вплив соціальні мережі — Facebook,Twitter, Instagram (35%).

Відтак, на сьогодні національні телеканали та месенджері мають практично однакову популярність як джерело отримання новин серед українців — 43% та 41% відповідно.

За рік війни українці стали споживати новини з месенджерів вчетверо частіше, — дослідження - Фото 5

З іншого боку, за останній рік довіра до новинного контенту національних телеканалів зросла з 43% до 72%, а місцевих ЗМІ — із 43% до 62%.

За рік війни українці стали споживати новини з месенджерів вчетверо частіше, — дослідження - Фото 6

Дослідження проводили серед населення України віком від 18 років і старше в усіх областях, крім тимчасово окупованих територій Криму та Донбасу, а також територій, де на момент опитування відсутній український мобільний зв'язок. Результати відповідають актуальним даним Державної служби статистики України.

Нагадаємо, за даними КМІС, українські ЗМІ за 2022 рік зуміли переламати негативний баланс довіри серед українців. На сьогодні українським медіа довіряють 57% громадян, що на 43% більше, ніж кількість тих, що не довіряють. При цьому найбільшу довіру українців мають Збройні сили, президент Володимир Зеленський та волонтери.

Дослідження Internews свідчить, що станом на листопад 2022 року 74% українців отримують новини з соціальних мереж, а найпопулярнішими джерелами новин для українців під час війни є «Труха», «Блискавка» та УНІАН.

За даними цього ж дослідження, 32% українців дивляться телемарафон «Єдині новини», і майже всі з них довіряють йому. Загалом телебачення використовують для отримання новин 36% українців.

При цьому під час повномасштабної війни зросла аудиторія регіональних медіа всіх видів – телебачення, друкованих видань, радіо та інших. 

Назагал найбільш надійними джерелами інформації для респондентів стали родина (86%) та друзі (81%), а серед органів державної влади українці найбільше довіряли Генеральному штабу Збройних Сил України/Міністерству оборони (79%) та Офісу президента України (73%). 

Фото: Ivan Radic/Flickr

Теги за темою
Новини Соцмережі опитування
Джерело матеріала
loader
loader