Через брак різних точок зору в телемарафоні 70% українців шукають інформацію в інших джерелах — дослідження «Детектора медіа»
Через брак різних точок зору в телемарафоні 70% українців шукають інформацію в інших джерелах — дослідження «Детектора медіа»

Через брак різних точок зору в телемарафоні 70% українців шукають інформацію в інших джерелах — дослідження «Детектора медіа»

Кожен другий українець вважає, що трансляція єдиної офіційної точки зору не є припустимою навіть у воєнний час

Дослідження ГО «Детектора медіа» індексу медіаграмонтності українцівсвідчить, що респонденти за два роки стали частіше вважати, що медіа працюють в інтересах суспільства та держави, але  попри війну потребують різних точок зору на події та  шукають інші джерела інформації через їхню відсутність в телемарафоні «Єдині новини».

61% аудиторії вважають формат телемарафону цілком виправданим під час війни, але разом з цим  майже кожен другий українець (45%) схиляється до думки, що трансляціє єдиної офіційної точки зору не є припустимою навіть в такий час. 70% констатують, що через брак різних точок зору на події в телемарафоні, вони шукають інформацію в інших джерелах.

Частка українців, які вважають, що медіа працюють в інтересах держави та суспільства в цілому збільшилась відповідно з 8% до 31% та з 8% до 15%. Перший показник, очевидно, пов'язаний з переходом на формат телемарафону «Єдині новини», другий - як з марафоном, так і з домінуванням на телебаченні і у більшості інтернет-джерел на соціальних мережах контенту, спрямованого на гуртування суспільства, підвищення довіри до суспільних інституцій та влади.

Разом  з тим посилилася обізнаність українців і про існування суспільних ЗМІ, а також усвідомлення їхньої ролі. Абсолютна більшість (78%) підкреслюють важливість існування суспільних ЗМІ, адже вони працюють в інтересах усього суспільства, а не власника (56%); висвітлюють теми, які не цікавлять комерційні ЗМІ, — суспільні проблеми, культуру, науку (10%); крім того суспільні медіа не зацікавлені в маніпуляціях (12%).

Частка аудиторії, яка впевнена, що в Україні працюють суспільні ЗМІ збільшилась за 2 роки майже вдвічі: з 34% до 60%. При цьому кожен п'ятий 20% притримуються думки, що незалежних мовників в країні немає.  Така ж частка не змогла відповісти на питання однозначно.

Через брак різних точок зору в телемарафоні 70% українців шукають інформацію в інших джерелах — дослідження «Детектора медіа» - Фото 1

Частка незацікавлених у розвитку суспільного мовлення скоротилась за 2 роки  з 24% до 17%. На їхню думку 13% опитаних, медіа не може бути незалежним , ще 4% вважають, що суспільні ЗМІ програють комерційним у якості та професійності. Частка українців, які артикулюють зацікавленість в існуванні редакційно незалежних медіа за 2 роки збільшилась на 10%

Про дослідження: загальнонаціональне кількісне опитування проводився компанією «New Image Marketing Group» на замовлення «Детектора медіа» у грудні 2022 – січні 2023 року. Дані зібрані за допомогою інтерв’ю face-to-face за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI), що проводилися серед жителів України віком від 18 років особисто. Вибірка: 1200 респондентів, репрезентативна за віком, статтю, областю і типом населеного пункту (за винятком тимчасово окупованих територій Донецької, Луганської, Запорізької, Херсонської областей та АР Крим).

Дослідження проведене за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії (DANIDA).

Теги за темою
дослідження
Джерело матеріала
loader
loader