Через брак різних точок зору в телемарафоні 70% українців шукають інформацію в інших джерелах — дослідження «Детектора медіа»
Дослідження ГО «Детектора медіа» індексу медіаграмонтності українцівсвідчить, що респонденти за два роки стали частіше вважати, що медіа працюють в інтересах суспільства та держави, але попри війну потребують різних точок зору на події та шукають інші джерела інформації через їхню відсутність в телемарафоні «Єдині новини».
61% аудиторії вважають формат телемарафону цілком виправданим під час війни, але разом з цим майже кожен другий українець (45%) схиляється до думки, що трансляціє єдиної офіційної точки зору не є припустимою навіть в такий час. 70% констатують, що через брак різних точок зору на події в телемарафоні, вони шукають інформацію в інших джерелах.
Частка українців, які вважають, що медіа працюють в інтересах держави та суспільства в цілому збільшилась відповідно з 8% до 31% та з 8% до 15%. Перший показник, очевидно, пов'язаний з переходом на формат телемарафону «Єдині новини», другий - як з марафоном, так і з домінуванням на телебаченні і у більшості інтернет-джерел на соціальних мережах контенту, спрямованого на гуртування суспільства, підвищення довіри до суспільних інституцій та влади.
Разом з тим посилилася обізнаність українців і про існування суспільних ЗМІ, а також усвідомлення їхньої ролі. Абсолютна більшість (78%) підкреслюють важливість існування суспільних ЗМІ, адже вони працюють в інтересах усього суспільства, а не власника (56%); висвітлюють теми, які не цікавлять комерційні ЗМІ, — суспільні проблеми, культуру, науку (10%); крім того суспільні медіа не зацікавлені в маніпуляціях (12%).
Частка аудиторії, яка впевнена, що в Україні працюють суспільні ЗМІ збільшилась за 2 роки майже вдвічі: з 34% до 60%. При цьому кожен п'ятий 20% притримуються думки, що незалежних мовників в країні немає. Така ж частка не змогла відповісти на питання однозначно.
Частка незацікавлених у розвитку суспільного мовлення скоротилась за 2 роки з 24% до 17%. На їхню думку 13% опитаних, медіа не може бути незалежним , ще 4% вважають, що суспільні ЗМІ програють комерційним у якості та професійності. Частка українців, які артикулюють зацікавленість в існуванні редакційно незалежних медіа за 2 роки збільшилась на 10%.
Про дослідження: загальнонаціональне кількісне опитування проводився компанією «New Image Marketing Group» на замовлення «Детектора медіа» у грудні 2022 – січні 2023 року. Дані зібрані за допомогою інтерв’ю face-to-face за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI), що проводилися серед жителів України віком від 18 років особисто. Вибірка: 1200 респондентів, репрезентативна за віком, статтю, областю і типом населеного пункту (за винятком тимчасово окупованих територій Донецької, Луганської, Запорізької, Херсонської областей та АР Крим).
Дослідження проведене за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії (DANIDA).

