Перевізник пояснив, чому повернувся до старих і "несвіжих" автобусів – каже, у всьому винна війна та мобілізація.
Сайт ТСН.ua розбирався, куди зникли розхвалені автобуси і на чому зараз возять пасажирів.
Заступник голови КМДА Костянтин Усов запевняв, що ці автобуси замінили застарілі та заржавілі маршрутні таксі. Чиновник запевнив, що за новими вимогами Києва, в маршрутках повинен працювати кондиціонер, транспорт має бути інклюзивним, а водії мусять носити уніформу. Окрім того, в автобусах мають оголошуватися зупинки, а водіям заборонено включати музику.
Але схоже, що "транспортна революція" – закінчилася швидше ніж почалася.
Шукали, але не знайшли
Дивно, але вже тривалий час на маршруті №150 немає розхвалених автобусів Volvo.
Днями, міською владою, був організований спільний рейд по перевірці роботи маршруту №150. В ньому взяли участь представники Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, Укртрансбезпеки та патрульної поліції Києва.
"Під час рейду жодного із автобусів Volvo на лінії не знайшли. Їх просто немає у Києві. Пасажирів на маршруті №150 возять на заржавілих маршрутках, яких позбирали по місту. А комфортабельні гібридні автобуси возять зараз пасажирів у Білій Церкві, куди їх відправив перевізник, який виграв за їх допомогою конкурс у Києві", – розповіли сайту ТСН.ua учасники рейду.
Що кажуть у департаменті
Зникнення автобусів підтверджують і в Департаменті транспортної інфраструктури КМДА.
"Завдяки гібридним автобусам Volvo, перевізник виграв конкурс у 2021 році. Він запропонував рухомий склад, який був тоді поза конкуренцією серед претендентів, які приймали учать у конкурсі. З ним було укладено договір на п’ять років. Зараз, це вже друга перевірка цього перевізника. Було встановлено, що сучасних автобусів Volvo на маршруті немає, вони працюють у Білій Церкві. На маршруті №150 – лише автобуси Євро-1 та Євро-2, які не відповідають умовам договору. Тому – це порушення. На лінії мають працювати автобуси рівня не нижче Євро-5. За результатами рейду буде складений акт та прийнято рішення щодо подальшої співпраці з перевізником. Про розірвання договору поки не йдеться. Вивчаємо документи та факти порушень, які були зафіксовані", – розповів сайту ТСН.ua Антон Єрофєєнков начальник відділу перевезень Департаменту транспортної інфраструктури КМДА.
Що каже перевізник
На маршруті №150 працює перевізник "Транс-сіті". У транспортному підприємстві кажуть, що були змушені зняти автобуси Volvo зі столичного маршруту через економічні причини.
"Коли ми придбали ці автобуси і ставили їх на маршрут – вартість палива була 26 гривень за літр, а зараз воно коштує біля 40 гривень. Пасажиропотік зменшився на 30% – люди працюють онлайн, багато мешканців виїхали з міста, а підприємства закриті через війну. На гібридні автобуси відсутні електронні запчастини – їх просто немає де брати та й їх вартість дуже зросла – вона залежить від курсу долара", – пояснює сайту ТСН.ua Олег Орел, керівник підприємства з пасажирських перевезень "Транс-сіті".
Він зазначає, що економічно вони не можуть експлуатувати автобуси Volvo.
"У нас 13 гібридних автобусів Volvo, плюс 5 Iveco – всього18. Під час воєнного стану робота на таких автобусах виводить нас в глибокий мінус. Тому три автобуси Volvo ми віддали в оренду в Білу Церкву, щоб хоч якось заробляти. Там короткий маршрут і їх використання доцільне. В Києві на маршруті №150 вони наїжджали за день 360 кілометрів. То в Білій Церкві – до 100 кілометрів в день. Всі інші автобуси стоять рядочком в парку під огорожею", - розповідає Олег Орел.
За словам керівника підприємства, на таких автобуса мають працювати спеціально навчені водії. Пересадити водія зі звичайного "Богдана" неможливо, він не зможе працювати на сучасному габаритному автобусі. Потрібно знати на яку кнопку натискати та відчувати габарити.
"40% наших водіїв зараз у ЗСУ, це саме ті, які працювали на автобусах Volvo. До того ж, мобілізаційний процес триває. Наші автобуси обслуговував один спеціально навчений фахівець – у нього була власна техніка та електронна програма. Зараз цей фахівець літає на дронах у Бахмуті. Тобто, обслуговувати автобуси Volvo ми не маємо можливості. Та й заяви міської влади, що у місті буде працювати габаритний транспорт з низькою підлогою – казки. Такий транспорт пропрацює у місті не більше двох тижнів. Це економічно не вигідно, а через війну стало зовсім неможливо. Тому ми працюємо на "Богданах" і додали їх на маршруті №150. З існуючим пасажиропотоком справляємось", – пояснює Олег Орел.
З перевідником розірвали договір
Як стало відомо 9 травня, Департамент транспортної інфраструктури розірвав договір із перевізником автобусного маршруту № 150.
"Перевірка встановила, що автоперевізник використовує на маршруті транспортні засоби, які не відповідають основним вимогам конкурсу. На маршруті працюють автобуси марки "Богдан" із двигунами, що відповідають екологічним нормам Euro-2 (9 автобусів), Euro-3 (2 автобуси), тоді як для участі у конкурсі подавались автобуси з двигунами, що відповідають екологічним нормам Euro-5", – йдеться у повідомленні на Офіційному порталі Києва.
Як підкреслили в Департаменті, автоперевізник був визнаний переможцем на маршруті саме завдяки рухомому складу, який він пропонував для обслуговування – VOLVO-7700. Проте автобуси, які були презентовані зі значним медіа розголосом для роботи на маршруті № 150, сьогодні працюють у місті Біла Церква.
"Спала на підлозі в коридорі": пані посол Британії відреагувала на ракетну атаку по Києву
"Дивом вижив": розповідь власника квартири, яка найбільше постраждала під час нічної атаки у Києві (фото)