/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F49e3938f93f205a5c230691ed6bba004.jpg)
Виставка ComAutoTrans: електромобілі ЛУАЗ, «Карпати» та багато інших
Минулого тижня відбувалась виставка ComAutoTrans, яка була присвячена комерційному та спеціальному транспорту. Однією з ключових тем виставки став компактний електричний транспорт для міського доставляння. А одним з ключових дебютантів став електричний пікап ЛУАЗ, який вже встиг наробити галасу.
Електричний пікап ЛУАЗ: дебют у двох версіях
Напевно, один з найбільші відомих та обговорюваних «стартапів» останнього часу в автомобільному світі України – електричний пікап ЛУАЗ від компанії з повною назвою LUAZ Motors. Та навіть більш правильно казати «пікапи». Адже наразі заявлено вже дві версії моделі: пікап ЛУАЗ Фермер з однорядною кабіною та пікап ЛУАЗ Сіті з дворядною кабіною. Проте замовити поки можна лише перший – вартість стартує від 190 тис. грн, що в еквіваленті складає близько $5100.
Символічно, адже саме таку вартість у карбованцях колись мав автомобіль ЛуАЗ-969М Волинянка. Проте одразу два «але». По-перше, новий пікап ЛУАЗ не має прямого відношення до Луцького автомобільного заводу – це інша компанія. Взагалі планувалось виробництво новинки саме біля Луцька задля історичної справедливості, але наразі питання ще відкрите. По-друге, стартова вартість не містить акумулятор – він коштує ще плюс 45 тис. грн.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F24a3877902b016a7e247457b68c6f4e7.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F1d386ee6a57df229b7fc187a9cc011fb.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F8684c73c2f4fe7b66915f3524de455f3.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F5b5c68bb6250269da6f2d5c09992d204.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F1da00123e143ecc13a6e2ceb1fed4c0e.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fe5ea2245fd74bf188285d3815f548192.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F764604c72d604cc5183d4935c6ee3f58.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F4e7b62066144a3c76834b6f1e1ccf57a.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fd99a011bfd7fa13d18f3c1fbd727432b.jpg)
Основне про електромобілі ЛУАЗ Фермер та ЛУАЗ Сіті: основа у вигляді китайського пікапа, але фінальне складання в Україні з поступовим збільшенням українських компонентів. Довжина вкладається у 3,5 метри, потужність електродвигуна дорівнює 5 кВт, на акумуляторі ємністю 6,4 кВт*год. пікап має проїхати близько 100 км – але є можливість встановлення до трьох блоків акумуляторів й відповідного збільшення запасу ходу до 300 км. Наразі можна замовити пікап ЛУАЗ Фермер (однорядна кабіна та великий кузов), який проходить за категорією «квадроцикл». З пікапом ЛУАЗ Сіті (дворядна кабіна і зменшений кузов) питання сертифікації, оформлення, вартості ще відкрите.
Хтось скаже «все зрозуміло, китайський пікап з українською назвою» і на цьому гучно гримне дверима. Але не поспішайте: окрім української назви тут ще є купа цікавих українських ідей від компанії LUAZ Motors.
Перш за все, йдеться про збільшення вітчизняних компонентів. Наприклад, вже створено перетворювач струму (інвертор) та блоки акумуляторів. Останні набираюсь з готових елементів, мають стандартизовану форму, можуть використовуватись в пікапі ЛУАЗ або джерелах безперебійного живлення. Навколо цих акумуляторів розгортається програма можливості їх використання в лізинг.
Наприклад, клієнт купує пікап з одним акумулятором, проте на зимовий період замовляє по лізинговій програмі ще один додатковий – аби не переживати за втрату запасу автономності через морози. Інша опція: встановлення бензинового генератора потужністю 7 кВт, що коштує на рівні двох блоків акумуляторів.
Також серед опцій можуть бути різноманітні сидіння: суцільна «лавка» (зручна для кур’єрів, яким потрібно виходити справа/зліва) або окремі незалежні сидіння традиційного вигляду. Останні обіцяють від українського виробника. Як і скло або фари: перемовини вже йдуть просто зараз. Аналогічно йдуть перемовини про можливість спеціального кредитування – для пікапів ЛУАЗ кредит під 0% річних.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F3718049f295607fd2b3edc58e962d6ff.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F1b7cd70f9741290d714755d5440998f0.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fc7583d3420e3bddc65e0bb9b4fd589da.jpg)
Окрім самого електромобілю ЛУАЗ погляньте на ідеї, які формуються навколо нього: українські компоненти, різноманітні фінансові програми, версія з бензиновим генератором. Навіть розроблено спеціальні зарядні станції OCTA, які мають гнучко перерозподіляти потужність під час зарядки одночасно декількох електромобілів. Вже зараз стартап від компанії LUAZ Motors – це набагато більше, ніж просто пікапи ЛУАЗ. І це «більше» саме на рівні ідей.
Інші електромобілі: українські та китайські варіанти
Цікаво, що приклад вище поєднав український та китайський варіант. А якщо їх розділити й поглянути окремо? Ось ще приклад – прототип невеличкої електричної вантажівки «Карпати» від компанії Стрий Авто: остання займається виробництвом автобусів та комплектуючих для них. Й тепер шукає можливості розширення.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F9b8bb764d9afa9ce8e430d7e9edf8fbb.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Faac99eb82881b7d319346e6312ee4707.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F7dbcd1039fb99d9db9e78234653a4e6b.jpg)
Наразі конкретики щодо мінівантажівки «Карпати» замало, але загальна інформація наступна: рама та кабіна виготовляються в України, частина компонентів – закордонні. Поки все це носить статус «прототип».
А ось численні китайські електромобілі вже готові до продажу, причому є варіанти на будь-який смак та гаманець. Серед найменших та найдоступніших – різноманітні 3-колісні скутери та 4-колісні електромобілі від RunHorse. Обіцяний запас ходу складає від 90-110 до 200 км, вартість коливається в межах $9-17 тис. в залежності від моделі.
Наступним кроком можуть бути комерційні електромобілі Wuling. Фактично маємо одне шасі, проте у різних варіаціях: закритий фургон, бортовий електромобіль, фургон-рефрижератор, вантажно-пасажирська 5-місна версія. Акумулятор на 42 кВт*год. обіцяє запас ходу вже 245-300 км. Старт ціни ледь менше ніж $30 тис.
Де завершуються пропозиції Wuling – починаються варіанти від Cenntro. Наприклад, фургони та пікапи сімейства Cenntro Logistar 200 дещо схожі з вищезгаданим прикладом. Але ж на виставці був представлений й справжній «флагман» Cenntro Logistar 260: це великий 5,5-метровий фургон, що може запропонувати до 7,5 куб. м корисного простору та вантажність 1280 кг.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F58f8d3c867cbd59691490af642a0b5bd.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fabec3aa21e28dd7f9473102f215614c3.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F7461adc321de57ea400af14fea82e1f9.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fcce70704b1b6aa1646f1bc856cab2a80.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F212ca263c77303450698410bee123b59.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F01e9ae09c43b57c95bff6cd9a1429d0f.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F1b4534202670211f7934e48772bbd34a.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F16c28cf2922ae06e607ca14b416fb14e.jpg)
Лише кілька прикладів – RunHorse, Wuling, Cenntro – але вони демонструють ситуацію на ринку: реально моделей китайських електричних фургонів багато й вони займають найрізноманітніші ніші за розміром та вартістю.
Залишилось побажати, щоб виставка ComAutoTrans тільки відкрила сезон цього року і була не єдиною. Залишилось побажати успіхів ЛУАЗ та новим моделям на ринку. А найголовніше: залишилось побажати миру Україні – і тоді все точно буде!

