Ціни на моторне паливо стабілізуються на початку серпня після того, як на ринок вийдуть нові партії пального з урахуванням акцизу в структурі ціни.
Про це у понеділок, 10 липня на брифінгу розповів директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.
– Це станеться, коли обсяги пального з новим податковим навантаженням, які почали розмитнюватися з 1 липня, повністю замістять собою старі запаси. За нашими очікуваннями, це відбудеться на початку серпня, – сказав експерт.
За словами Куюна, певним прогнозним індикативом для майбутніх цін на пальне на роздрібному ринку може послужити гуртовий ринок, який набагато швидше реагує на фіскальні зміни.
– Гуртовий ринок вирізняється тим, що там немає залишків у операторів, вони працюють дуже швидко і дуже швидко включають у ціни всі нові обставини та фактори. Гуртовий ринок почав зростати ще наприкінці червня і на сьогодні маємо таку картину: по бензину А-95 ціни збільшилися на 7,74 грн/л, по дизпаливу – майже на 7 грн/л. У цьому ринку нові податки вже є і його можна проектувати й на майбутні роздрібні ціни, – зауважив Куюн.
За даними консалтингової групи, за перший тиждень липня в роздробі ціна на А-95 у середньому зросла на 3 грн – до 47,90 грн/л, дизпаливо – на 3,45 грн, до 46,86 грн/л, скраплений газ – на 1,47 грн, до 23,39 грн/л.
– Основним фактором подорожчання став ПДВ, оскільки цей податок сплачується одразу на момент продажу й одразу автоматично вступив у дію. Далі очікуємо, що ціна буде поступово зростати вже коштом акцизу, акцизний збір сплачується на момент перетину кордону, – пояснив експерт.
Як він нагадав, податкове навантаження на моторні палива з 1 липня збільшилося на А-95 – на 11 грн/л, дизпаливо – на 8 грн/л, скраплений газ – на 3 грн/л.
За інформацією директора А-95, у червні в Україні було зафіксовано рекордний рівень імпортних поставок дизпалива з початку повномасштабної російської агресії на рівні 650 тис. тонн.
– Відповідно, це говорить про те, що трейдери готувалися до цього, привезли багато пального з низьким податком. Цей запас зараз буде реалізовуватися і поступово на ринок буде надходити моторне паливо вже з новими податками. І коли ця ротація запасів завершиться, тоді можна буде говорити про повну інтеграцію нових податків у ціну”, – резюмував експерт.
Як повідомлялося, у середині березня 2022 року Рада ухвалила закон про додаткові податкові стимули для підтримки бізнесу під час війни, спрямований, зокрема, на утримання цін на паливо. Згідно з ним, тимчасово, на період дії воєнного стану, на паливо встановлювали нульовий акциз і ПДВ у 7% замість 20%.
Рада 21 вересня 2022 року ухвалила законопроєкт №7668-д про повернення акцизів на моторне пальне, встановивши їх на бензин і дизель у розмірі EUR100 (тут і далі – за 1 тис. літрів), на скраплений газ, бутан та ізобутан – EUR52, на альтернативне моторне пальне і біодизель – EUR100. ПДВ для всіх видів палива при цьому залишився на рівні 7%.
Однак згідно з цим документом, з 1 липня 2023 року рівень податків на пальне повернувся до довоєнного рівня: ПДВ – до 20%, акциз на бензин – до EUR213, на дизпаливо – до EUR140 за 1 тис. л.