Минуло вже більше ніж 1,5 роки з моменту, коли армія росії розпочала повномасштабне вторгнення на нашу країну. Начебто весь світ відвернувся від окупантів та підтримав Україну, але росіяни досі можуть купити йогурт Activia, електричні зубні щітки Oral-B та фарбу для волосся від L’Oréal.
Сотні іноземних корпорацій покинули російський ринок після повномасштабного вторгнення. Але таке радикальне рішення прийняла менша частина від усіх корпорацій.
Деякі компанії, публічно заявили про вихід, однак все-одно не закрили точки продажу. Вони лише на словах "підтримали Україну" та продовжили заробляти криваві рублі та платити податки для того, щоб уряд росії купував зброю для вбивств українців.
Росіяни значно ускладнили втечу іноземного бізнесу зі свого ринку, змусивши продавати активи за значно меншою ціною ("знижка" повинна становити 50%) та платити драконівський податок.
Інколи йдеться про відверте рейдерство: у Danone та Carlsberg путін відняв активи та передав "на благо держави".
Бандитські методи країни-агресорки спрацювали: бізнеси, які прийняли рішення йти з російського ринку та шукали місцевих покупців, передумали та призупинили процес продажу.
Корпорації не хочуть втрачати сотні мільйонів доларів прибутку лише заради " білої" репутації. Гроші для них важливіші за ім'я.
Як повідомили представники Unilever, Nestlé та Procter & Gamble, які продовжують продавати росіянам свою продукцію, що вони таким чином "намагаються зберегти контроль над активами", інакше "інша сторона" може отримати їх у своє розпорядження.
Ці компанії навіть намагаються відновити свою репутацію та постійно повторюють, що підтримують Україну.
Очевидно, що для багатьох бізнесів збереження прибутку буде важливішим за репутацію, тому розраховувати на те, що більшість іноземних компаній підуть з російського ринку дуже наївно.