Страхові компанії підвищили "ціни" для фрахтувальників суден, які працюють у російських чорноморських портах. Так звані премії за військовий ризик підняли з 1% до 1,2-1,25% вартості вантажу. Навіть таке здавалося б невелике підвищення може зробити рейс одного нафтотанкера дорожчим на $200 тис.
Про підвищення страхових премій повідомляють трейдери. Як пише Reuters, премію за військовий ризик було додано до загальних витрат на страхування танкерів у 2022 році після вторгнення РФ в Україну. Тепер премію підвищено на тлі виходу РФ із зернової угоди та атак на українські порти.
Трейдери зазначають, що підвищення зачепило саме танкери, які перевозять російську нафту та нафтопродукти. Водночас, страхова надбавка для вантажів казахстанського походження залишилася стабільною на рівні 1%.
"Збільшення означає, що кожен рейс буде коштувати на $200 тис. за один танкер Suezmax (може перевозити 120-200 тис. тонн) більше, якщо російська нафта доставлятиметься до Індії. Загальна вартість премії становитиме майже $1 млн ", – зазначає агентство.
Це також збільшує загальні витрати Росії на експорт нафти, які різко зросли з лютого 2022 через санкції. Російським компаніям і так припадає до $20 млн за танкер для покриття витрат на транспортування та фрахт, що становить понад третину вартості середнього вантажу.
Загалом експорт нафтопродуктів із чорноморських портів Росії становить близько 4 млн тонн на рік. Загальні поставки сирої нафти з Чорноморського Новоросійська та терміналу "Каспійський Трубопровідний Консорціум" становлять близько 2% світових поставок.
Як повідомляв OBOZREVATEL, раніше Кремль отримав "удар у спину" від "дружнього" Ірану. Ця країна почала витісняти російську нафту з Китаю.
Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі Obozrevatel та Viber. Не ведіться на фейки!