Норвезький регулятор з питань даних заявив 23 серпня в суді, що діяльність Meta Platforms у країні порушує європейські правила приватності даних, і це– випадок, що може мати ширші наслідки в Європі, повідомив Reuters.
Починаючи з 14 серпня, з компанії Meta щодня стягували штраф по мільйону крон, 94,145 доларів в еквіваленті, за порушення приватності користувачів шляхом збирання їхніх даних і використання їх у таргетованій рекламі.
Компанія-власниця фейсбуку та інстаграму прагне домогтися тимчасової судової заборони на ордер, за яким вони мають платити штраф щодня протягом наступних трьох місяців.
Адвокатка, яка представляє регулятора Datatilsynet, Ганна Інґер Б’юрстрьом Ярен заявила, що штраф є правомірним, оскільки Meta не дотримується європейських Загальних правил захисту даних.
«Немає жодної полеміки щодо того, чи компанія нехтує цими правилами… Сьогодні Meta порушує положення Загальних правил захисту даних», – заявила вона під час судового засідання.
Meta в суді заявила, що вже запитує в користувачів згоду на використання даних і що Datatilsynet безпідставно вдався до «прискореного процесу» й не дав компанії досить часу на відповідь.
Регулятор стверджує, що поки незрозуміло, коли і як Meta почне питати згоди в користувачів, і що наразі їхні права порушуються.
Datatilsynet може зробити штраф постійним, передавши своє рішення Європейській раді із захисту даних, яка матиме на це повноваження, якщо погодиться з висновком норвезького регулятора. Вітак рішення також може набути всеєвропейського масштабу. Поки що Datatilsynet на цей крок не пішов.
Агенство уточнило, що Норвегія не є членом Євросоюзу, але є частиною єдиного європейського ринку.
Нагадаємо, Норвезька служба захисту даних тимчасово заборонила компанії Meta показувати користувачам фейсбуку та інстаграму в цій країні персоналізовану рекламу на основі їхньої активності в інтернеті та місця перебування з 4 серпня на три місяці.
Обмеження запровадили після того, як 4 липня Суд Європейського Союзу постановив, що Meta незаконно збирала дані людей, щоб таргетувати на них рекламу без їхньої прямої згоди на основі «законного інтересу» фірми.
Фото: Getty Images