![ІСЕ перевірив якість пального на АЗС: третина проб не відповідає нормам](https://thumbor.my.ua/j4PuQ8mhAKhxMSADgXRH9u3qao4=/800x400/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2Ff76c6a57601804c84a73504e3a8e06c8.jpg)
ІСЕ перевірив якість пального на АЗС: третина проб не відповідає нормам
Чергову перевірку якості пального провели спеціалісти Інституту споживчих експертиз. Вони перевірили у вересні бензин А-95, якій пропонують 19 мереж АЗС в Україні – від загальнонаціональних до регіональних. У пробах, відібраних у чималої кількості брендів, було виявлено відхилення від чинних нормативів. Показники ще 6 компаній експерти занесли у зону ризику, оскільки вони балансують на граничній межі допустимих нормативів.
![ІСЕ перевірив якість пального на АЗС: третина проб не відповідає нормам](https://thumbor.my.ua/PUu00NPVzEK-lu-YiI8Y61h90ZE=/600x/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2F971152b3b4ba28d88684f7e30ed081f2.jpg)
Після ретельної перевіркі зразків пального з’ясувалось, що тільки бензин від 6 брендів відповідає стандартові Євро-5, у деяких випадках ؘ– з достатнім запасом міцності. Це SOCAR, ОККО, WOG, AMIC, PARALLEL та ОВІС. Зокрема, у пробах, відібраних у вищезгаданих мережах зафіксовано високі показники октанового числа. Крім того, вони мають у своєму складі набагато нижчий вміст сірки. Нагадаємо, він має бути не більше 10 мг/кг. Інші показники також не підвели. Таким чином, заправлятися у цих мережах абсолютно безпечно для вашої автівки.
![ІСЕ перевірив якість пального на АЗС: третина проб не відповідає нормам](https://thumbor.my.ua/mDI_-n8OzXH-V0jE_BiXgwVV0Ak=/600x/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2Fbb14e38b9ecf715ef06d2e27316f126d.jpg)
Відхилення від стандартів якості пального перевірка виявила у таких мережах, які працюють по всій Україні – БРСМ-Нафта, U.GO, АВІАС, BVS, та у трьох локальних мережах – 24/7, KCEM, DNIPRO OIL GROUP. Найбільше порушень стосуються таких показників як октанове число і вміст сірки. По кожному з них відхилення були у 4 компаній. І якщо у BVS та U.GO ці відхилення невеликі, то на заправках 24/7 та KCEM октанове число бензину А-95 не дотягувало навіть до 90 одиниць. Із вмістом сірки у пальному порушення ще масштабніші: у пробі, взятій на АЗС KCEM, вміст сірки перевищував норму у більш як 50 разів. В інших – до 3.
![ІСЕ перевірив якість пального на АЗС: третина проб не відповідає нормам](https://thumbor.my.ua/B5Uuaj52hGvuMr7A3NzYIT7Jiaw=/600x/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2F4412e55ddcbe911a753299153cd13770.jpg)
![ІСЕ перевірив якість пального на АЗС: третина проб не відповідає нормам](https://thumbor.my.ua/39Xq0Tdbo9KPm6CCTsIGcwK8O_A=/600x/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2Fd71303bd903e2816a022da40639e069e.jpg)
За два місяці, які минули з моменту відновлення ставок ПДВ та акцизу, пальне на українських АЗС здорожчало більш ніж на 8 грн/літр. Експерти Інституту споживчих експертиз на фоні змін в оподаткуванні прогнозують збільшення обігу "тіньового" пального, оскільки дохідність фальсифікування значно виросла. Податки "бодяжники" пального не платять, тому одномоментно почали заробляти на літрі на 8 гривень більше. Чимало автолюбителів помітили, що ціна на багатьох АЗС, особливо в регіонах, менша, ніж у великих трейдерів. Є всі ознаки того, що ріка контрафакту починає виходити з берегів, - додають у ICE. Однак експерти застерігають від сумнівної економії на буцімто дешевому пальному, оскільки така "економія" загрожує ще більшими фінансовими витратами у разі ремонту авто через неякісний бензин.
![loader](/files/images/preloader.gif)