Ризикована ставка України на власний коридор у Чорному морі окупається – Bloomberg
Ризикована ставка України на власний коридор у Чорному морі окупається – Bloomberg

Ризикована ставка України на власний коридор у Чорному морі окупається – Bloomberg

Ризикована ставка України на власний коридор у Чорному морі окупається – Bloomberg

Вантажопотік з чорноморських портів досяг рівня першого місяця роботи «зернового коридору»

Україна досягла стабільного потоку суден, що перевозять зерно і метал з портів Великої Одеси тимчасовими коридорами, оголошеними ВМС ЗСУ – незважаючи на російські погрози.

Понад 30 суден зайшли в порти з середини вересня, свідчать дані відстеження суден, зібрані агентством Bloomberg, а їхні вантажі включають близько 1 мільйона тонн зерна.

Це свідчить про те, що ризикована ставка Києва є більш ніж символічною, і він відновлює певний контроль над торгівлею в своїх чорноморських портах, зазначає агентство.

Спочатку судновласники остерігалися працювати на цьому маршруті, оскільки Росія погрожувала розглядати будь-які судна, що прямують до України, як такі, що потенційно перевозять зброю. Хоча кількість суден зростає, ризики, пов'язані з цим, залишаються незмінними.

«Це все ще небезпечно і дуже ризиковано. Цей новий альтернативний коридор збільшить український експорт, але наскільки він буде важливим, побачимо», – вважає генеральний директор «Украгроконсалт» Сергій Феофілов. 

Згідно з розрахунками Bloomberg, зробленими на основі даних Marine Traffic, 32 судна, які заходили в українські порти протягом місяця з 16 вересня, мали загальну вантажопідйомність близько 1,4 мільйона тонн. Це приблизно стільки ж, скільки було перевезено через підтримуваний ООН і Туреччиною «зерновий коридор» у перший місяць його роботи, але це все одно лише третина обсягів, які пройшли цим маршрутом, коли він працював найефективніше.

Кораблі тепер обережно підходять ближче до узбережжя країн-членів НАТО Болгарії і Румунії, щоб зменшити ризики. Деякі судна, що користуються новим маршрутом, вимикають свої сигнали місцезнаходження, коли досягають чорноморських портів, свідчать дані відстеження суден.

Щонайменше дев'ять із суден, що заходили в українські чорноморські порти, були суднами типу PanaMax – одними з найбільших суден, які перевозять зерно по всьому світу, що свідчить про те, що деякі судновласники готові ризикувати, відправляючи в Україну більші і цінніші судна, незважаючи на потенційну небезпеку.

Окрім зерна, судна також перевозили такі товари, як метал. При цьому коридор ООН дозволяв перевозити лише зерно, продукти харчування та добрива.

Нагадаємо, що Росія вийшла із зернової угоди 17 липня, після чого почала атакувати українську портову інфраструктуру. 

Ситуація з безпекою на морі значно покращилася після того, якукраїнські морські дрони «запровадили санкції» проти російського чорноморського флоту. Тимчасовим коридором, який контролюється українськими ВМС, перше судно вийшло 16 серпня – контейнеровоз JOSEPH SCHULTE. За перший місяць роботи коридору ним скористалися лише п’ять суден, але потім їхній потік збільшився.

Наприкінці вересня у ООН висловили невдоволення роботою українського коридору та продовжили наполягати на необхідності укладення нової угоди з Росією.

Джерело матеріала
loader
loader