Підвищення тарифу на залізничні перевезення, яке ініціює Укрзалізниця, призведе до зростання цін та падіння конкурентоздатності нашої продукції. Тому Кабміну необхідно провести консультації з бізнесом – так, як це робили раніше. Про це заявив президент Українського національного комітету Міжнародної торгової палати ICC Ukraine Володимир Щелкунов.
"Укрзалізниця була і є членом Українського національного комітету Міжнародної торговельної палати. Раніше ми не робили гру в одні ворота: ми збиралися, дискутували і знаходили компроміс. У чомусь промисловці і підприємці поступалися залізниці, у чомусь залізниця поступалася, але ми знаходили золоту середину. Зараз теж необхідно проводити діалог – тому що потрібно не ставити ультиматуми, а знаходити рішення", - підкреслив Щелкунов.
Він наголосив, що підвищення тарифів на перевезення призведе до підвищення ціни, та втрати неконкурентоздатності. В результаті окремі види української продукції стане просто невигідно експортувати, оскільки виробники виходитимуть в мінус.
"Тому, я думаю, і транспортне міністерство, і Кабінет міністрів на це не підуть – просто тупо підвищити, на скільки захотіли. Думаю, будуть проводитися консультації та діалог з промисловцями. Це єдиний шлях для досягнення компромісу – адже Укрзалізниця теж має йти назустріч промисловцям, робити так, як вони попросили, щоб вони могли працювати. Підвищення тарифу призведе до дійсно неприємних результатів, які доведеться довго виправляти. Тому необхідно знайти компромісне рішення", - резюмував Щелкунов.
Як відомо, "Укрзалізниця" ініціювала збільшення тарифів на вантажні перевезення. Рік тому у липні компанія вже підвищувала тарифи на 70% – це призвело до зростання собівартості української продукції та скорочення обсягів виробництва підприємств.
У свою чергу, виконавча директорка Національної асоціації добувної промисловості України (НАДПУ) Ксенія Орінчак заявила, що чергове підвищення тарифу призведе до того, що підприємства почнуть скорочувати обсяги виробництва, а відтак – зарплати та податки до бюджету. Тому від росту тарифів виграє тільки державний монополіст УЗ – в той час як держава втрачатиме промисловість.