Підсанкційний олігарх та колишній нардеп Вадим Новинський спільно з народним депутатом Артемом Дмитруком та ще низкою осіб долучились до спеціальної розвідувально-підривної операції з дискредитації президента України та української влади.
Про це на своїй сторінці у Facebook написав колишній заступник міністра інформаційної політики України та експерт з питань інформаційних воєн та конкурентної розвідки Дмитро Золотухін.
За його словами, 16 жовтня цього року лондонська юридична компанія Amsterdam & Partners LLP, яка представляє інтереси Вадима Новинського та оплачується його грошима, підписала договір про лобіювання інтересів УПЦ МП з американським лобістом Уільямом Уітні Бьорк-Уайт.
Не дати бути законопроєкту №8371
Відповідне рішення про винаймання послуг юридичної компанії та американського лобіста було прийнято на Священному Синоді УПЦ МП, про що повідомляють в самій проросійській церкві.
Інтереси проросійських священників буде представляти адвокат Новинського Роберт Амстердам, а метою послуг є не дати пройти законопроєкту №8371 у Верховній Раді.
– Лондонські юристи та американські лобісти прив’язують цей закон до питань захисту свободи віросповідання, що є абсолютною брехнею. Вони також звинувачують українську владу в опортунізмі та пропаганді проти посіпак ефесбешника Гундяєва.
Бьорк-Уайт вже написав гнівну статтю на сторінках американського політичного видання The Hill, яке читають в Конгресі та Сенаті. Послуги Бьорк-Уайта є недешевими. Погодинна оплата з розрахунку $1,4 тис. на годину. Amsterdam & Partners LLP поки що офіційно, нібито, заплатили йому $7 тис., – розповів Золотухін.
Мова про законопроєкт №8371, в якому йдеться про заборону релігійних організацій, пов’язаних з Росією. 19 жовтня Верховна Рада підтримала в першому читанні цей проєкт закону голосами 267 народних депутатів.
Примітно, що за рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду, УПЦ МП була з’єднана з Помісними Православними Церквами через Російську Православну Церкву (РПЦ). Зокрема, Українська Православна Церква Московського Патріархату у своєму управлінні керується постановами Архиєрейського Собору РПЦ від 25-27 жовтня 1990 року.
Дмитро Золотухін вказує, що окрім інформації в The Hill Бьорк-Уайт ще звернувся до Департаменту з релігійних свобод США, сенатора США він Джорджії Джона Оссоффа, Білого дому, а також офісів сенаторів Марко Рубіо та Джин Шагін.
– Якщо Новінський за свої (чи російські) гроші влаштовує такий фестиваль в США і Великій Британії – лиш тільки уявіть, скільки він платить Дмитруку?! Саме тому закон про лобізм в Україні також потрібен, – підкреслив Золотухін.
Своєю чергою священнослужителі УПЦ МП наголошували, що міжнародна юридична компанія погодилась надавати допомогу на благодійній основі.
Лобіювання УПЦ МП
У коментарі Фактам ICTV політолог Володимир Фесенко пояснює, що лобіювання відбувається таким чином, що зацікавлені сторони шукають лобістську компанію в Вашингтоні, представники якої надають послуги з просування тих чи інших ідей серед американських конгресменів та інших високопосадовців.
– Вона (лобістська компанія, – Ред.) забезпечує виступи відповідних людей на телеканалах, публікації в провідних американських ЗМІ. Традиційна і найбільш важлива складова – зустрічі з конгресменами та сенаторами. Можливо, певні заходи на території Конгресу США. Неважливо, це може бути якась кімнатка чи підвальне приміщення, головне – щоб у будівлі Конгресу, бо саме так це і буде подаватись, – пояснює політолог.
Задачами лобістської кампанії є створити політичний антураж, а також створити інформаційний тиск на конгресменів та провідні масмедіа в США, щоб виник медій та політичний ефект.
За словами українського політолога Володимира Фесенка, важливим є те, якою є мета цієї лобістської кампанії.
– Іноді мета в тому, щоб створити позитивний імідж і була певна підтримка (певних ідей чи осіб, – Ред.)… Іноді, коли проводяться лобістські кампанії на підтримку Південної Кореї чи Ізраїля, то може йтись про конкретні рішення – фінансування програм, або підписання конкретного договору тощо.
У випадку з УПЦ МП, я думаю, що головна рушійна сила цієї кампанії це Новинський, а ставка робиться на те, щоб дискредитувати саме рішення щодо цього законопроєкту та щоб через Сполучені Штати, а саме через Білий дім чи Конгрес, змусити Україну, або відмовитись від цього законопроєкту (сказати нашим представникам влади, що це порушення демократії, і що не можна реалізовувати подібний законопроєкт), або його треба кардинально переробити, щоб не було самої можливості юридичної заборони УПЦ МП. Ось в чому смисл такої лобістської кампанії, – пояснює експерт.
Разом з тим, Фесенко впевнений, що у Білому домі та Державному департаменті є уявлення та розуміння про те, ким є колишній нардеп Вадим Новинський, тому результату, ймовірно, не буде.
Втім результатом може стати затягування з боку американських партнерів остаточного ухвалення рішення щодо законопроєкту. Наприклад, проєкт закону може бути загальмований між першим та другим читанням, а потім він буде, наприклад, відкладений, якщо на виборах у Сполучених Штатах переможе, наприклад, республіканець Дональд Трамп.
Іншим чинником, який можуть використати лобісти у просуванні захисту іміджу УПЦ МП в США, може бути те, що американці є достатньо релігійною нацією, вважає Фесенко.
– Вони (лобісти, – Ред.) зустрічаються з конгресменами, ходять по американських ЗМІ. У Новинського робиться ставка на те, щоб дискредитувати саму ідею законопроєкту. Що нібито це не боротьба з промосковською церквою, а це є боротьбою з релігією. Оскільки американці є достатньо релігійною нацією, то таке “посягання” на свободу слова та можливість займатись релігійною діяльністю, є для них неприпустимим, – вважає політолог.
Щодо нардепа Дмитрука, то Фесенко вказує, що в українському парламенті досі зберігається чимало народних обранців, які відстоюють інтереси проросійської церкви УПЦ МП.