В Україні викрили діяльність кол-центру, за допомогою якого шахраї обчищали банківські картки громадян. Аферисти представлялися співробітниками служб безпеки найбільших банків країни, зокрема ПриватБанку, та виманювали у жертв дані для доступу до онлайн-банкінгу.
Про це повідомили у державному ПриватБанку. Там зазначили, що Нацполіція вже припинила діяльність шахраїв. Також у банку дали поради, як захиститися від такого обману, дотримуючись трьох простих правил.
"Учасники кол-центру під виглядом співробітників служби безпеки провідних українських банків дзвонили по телефону громадянам, втручалися в їхній мобільний банкінг та переводили гроші постраждалих на банківські рахунки підставних осіб, міжнародні криптовалютні біржі та рахунки азартних ігрових платформ", – зазначили у банку.
Як не стати жертвою карткових шахраїв
Правило №1. Ніколи не надайте інформацію про свої картки третім особам, навіть якщо вони звертаються до вас нібито від імені банку.
ПриватБанк, як і інші банки, не дзвонить та не надсилає повідомлення, щоб попросити клієнтів розкрити персональні дані. До них відносяться:
- номер банківської картки та термін її дії;
- ПІН-код та CVV2-код карти;
- пароль в онлайн-банкінгу, а також паролі, що надходять до SMS.
"Крім банкоматів, терміналів самообслуговування та POS-терміналів, запитати ПІН-код вашої картки може лише система інтернет-банку "Приват24". Банк ніколи не просить продиктувати ПІН-код або переслати його в повідомленні кудись", – попередили в банку.
Якщо ви зателефонували до банку, співробітник може уточнити дівоче прізвище вашої матері або інше кодове слово, проте співробітники банку не телефонують клієнтам для уточнення цієї інформації.
Для отримання переказу на картку за продаж товару необхідно вказати лише номер картки. Вимоги покупця назвати інші дані (CVV2-код, термін дії картки, баланс або тип картки) для переказу грошей на картку повинні викликати підозри.
Правило №2. Будьте пильні, якщо вам надходять SMS невідомого авторства з проханням надіслати отриманий код або дивний набір команд на інший номер.
Швидше за все це шахрайство. Не розголошуйте зміст отриманого SMS-повідомлення іншим особам.
Також не робіть на телефоні операцій, суті яких ви не розумієте. "Шахраї можуть обманом змусити вас налаштувати переадресацію викликів та SMS з вашого номера на чужий. Таким чином, адресовані вам SMS або дзвінки від банку надходитимуть шахраям, які зможуть використовувати їх для доступу до ваших рахунків", – пояснили в ПриватБанку.
Комбінація для переадресації всіх викликів мобільних операторів "Київстар", Vodafone, lifecell: **21*+380ХХХХХХХХХ# Переадресація SMS у мобільного оператора Vodafone: надішліть SMS з кодом +380ХХХХХХХХХХ на номер 3031. Переадресація SMS на інших 3031.
Правило №3. Сумнівні розіграші.
"Якщо надійшло SMS, інформаційне повідомлення, лист тощо про виграш, для отримання якого потрібно терміново сплатити податок, мито або ввести свої персональні дані - вас намагаються обдурити шахраї. Щоб уберегти себе від дій шахраїв, зайдіть на офіційний сайт компанії або зверніться до служби підтримки - великі компанії завжди розміщують інформацію про свої акції", – пояснили в банку.
Ніколи не переказуйте грошей до отримання призу та не поспішайте з рішеннями. Адже розрахунок шахраїв побудовано саме на несвідомих та швидких діях клієнтів.
Як повідомляв OBOZ.UA, в Україні з початку повномасштабного вторгнення РФ з'явилися нові види шахрайства, а самі аферисти стали нахабнішими. Вони користуються довірою українців до військових та волонтерів, а також спекулюють на переживаннях щодо безпеки.
Тільки перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та Viber. Не ведіться на фейки!