Вчителі — це “перша лінія”. Як війна впливає на емоційний стан педагогів - дослідження
Вчителі — це “перша лінія”. Як війна впливає на емоційний стан педагогів - дослідження

Вчителі — це “перша лінія”. Як війна впливає на емоційний стан педагогів - дослідження

Для педагогів з прикордонних та прифронтових територій необхідно проводити професійні та психологічні тренінги, групові заняття, індивідуальні консультації з психологом, адже 78% освітян відчувають спустошеність та постійну втому. Про це свідчать результати дослідження, яке провела освітня фундація GoGlobal за підтримки Finn Church Aid (FCA). 

За результатами дослідження емоційну стабільність відчувають менше 40% працівників освіти з прикордоння та прифронтових територій. А 82% таких освітян відмічають, що стали більш тривожними. 58% вчителів прямо просять про підтримку.  87% освітян з прикордонних громад потребують більше часу на відновлення сил.

- Вчителі — це “перша лінія”. Ті, хто проводить з дітьми багато часу та мають на них великий вплив. Стан вчителя моментально передається всім його учням. Ми бачимо, що 87% педагогів сьогодні говорять про те, що їм потрібно більше часу на відновлення сил, ніж це було раніше. Прикордонні прифронтові громади навчаються в основному онлайн. Це збільшує навантаження на вчителів, тому вони більше ресурсу витрачають на підготовку до уроків, – коментує результати дослідження директорка освітньої фундації GoGlobal Тетяна Коврига. 

Заступниця міністра освіти і науки України Євгенія Смірнова вважає, що підтримка ментального здоровʼя сьогодні є інвестицією у здорове стійке суспільство і потрібно це робити на всіх державних рівнях. Для забезпечення якісного психологічного супроводу в закладах освіти, в межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?” за ініціативою Олени Зеленської, Міністерство презентувало пріоритетний проєкт у сфері психічного здоров’я «Психосоціальна підтримка та психологічна допомога на всіх рівнях освіти». 

- Одним із компонентів проєкту є реформування психологічної служби у системі освіти України. Більше 40% свого активного часу діти й підлітки знаходяться у закладі освіти, які мають найбільший потенціал у профілактиці та виявленні психологічних порушень. Важливо створювати спеціалізовані програми допомоги, збільшувати кількість психологів та фахівців, які працюватимуть з професійним вигоранням педагогів та надаватимуть підтримку дітям та дорослим. Також сьогодні важливим є створення безпечних умов навчання, бо життя і здоров’я українців є пріоритетом, – розповіла заступниця міністра освіти і науки України.

GoGlobal від самого початку повномасштабної війни сфокусувався на психоемоційній підтримці вчителів та дітей. За підтримки Finn Church Aid (FCA) освітня фундація проводить психологічні тренінги для освітян у форматі каскадів.

Зокрема задля того, щоб розвантажити вчителів, GoGlobal проводимо програму надолуження освітнях втрат та менторську програму «Хочу знати!». У свої програми освітня фундація додає компонент арт-терапії, групових зустрічей, забезпечує вчителям можливість поспілкуватись з психологами.  

Дослідження було проведено дослідницькою компанією Gradus Research з 27 вересня по 14 жовтня 2023 року. Всього опитано 4 460 людей. Цільова група дослідження: чоловіки та жінки віком від 24 років, які наразі працюють у школах на посаді вчителя, директора, заступника директора чи соціального педагога, працюють з учнями більше 2 років та проживають в одній з шести областей (Чернігівська, Херсонська, Сумська, Харківська, Запорізька чи Миколаївська).

 

Теги за темою
Школа
Джерело матеріала
loader