Дослідження ІМІ: Викликом номер один для більшості українських медійників у 2023 році було психологічне виснаження
Дослідження ІМІ: Викликом номер один для більшості українських медійників у 2023 році було психологічне виснаження

Дослідження ІМІ: Викликом номер один для більшості українських медійників у 2023 році було психологічне виснаження

До п’ятірки медійних викликів журналісти також зарахували зростання впливу телеграм-каналів з маніпуляціями та дезінформацією.

Основним викликом для більшості українських медійників у 2023 році стало психологічне виснаження. Про це свідчать результати анонімного онлайн-опитування журналістів методом анкетування, проведеного Інститутом масової інформації.

Зокрема, постійний стрес і перевантаження відчували протягом року, що минає, 82,% опитаних ІМІ журналістів. У порівнянні з попереднім роком цей показник збільшився на 18,5%

На другому місці серед викликів журналісти зазначили російську військову агресію (73,2% респондентів). На третьому — економічні й фінансові виклики (72,6%). Для порівняння: у вересні 2022 року економічні виклики були на першому місці, і про них заявляло 86% опитаних ІМІ журналістів.

Цікаво, що серед п’ятірки викликів опитані журналісти згадали про зростання впливу телеграм-каналів з маніпуляціями та дезінформацією (57,5% респондентів-журналістів). 

На п’ятому місці — проблеми з доступом до інформації, про які заявили 45,2% опитаних ІМІ журналістів. Цей показник у порівнянні з минулим роком зріс на 14%.

Дослідження ІМІ: Викликом номер один для більшості українських медійників у 2023 році було психологічне виснаження - Фото 1

Інфографіка ІМІ

Окремо ІМІ просив журналістів оцінити, як змінився їхній фінансовий стан протягом року. 48,6% опитаних ІМІ журналістів вказали, що їхній фінансовий стан погіршився у 2023 році (для порівняння: 2022 року цей показник становив 61,3%). Водночас 20,5% опитаних вказали, що фінансовий стан покращився (у 2022 році таких було 11,4%), а ще 30,8% зазначили, що їхній фінансовий стан ніяк не змінився (у 2022 році таких було 27,3%).

«Такі відповіді свідчать про те, що економічна ситуація на медіаринку трішки покращилася протягом 2023 року, хоча і продовжує залишатися критичною», — зауважують в ІМІ. 

Що стосується професійних ризиків, з якими у 2023 році стикались журналісти, то найбільша кількість опитаних заявила про зростання навантаження на роботі (59%). Це, вочевидь, пов’язане зі зменшенням кількості співробітників через призов до ЗСУ чи вимушену міграцію. Ті співробітники, які лишаються, підхоплюють на себе навантаження тих, хто змушений іти з медіа. Експерти ІМІ також відзначають, що на медіаринку спостерігається значний кадровий голод. 

57,5% опитаних заявили, що особисто зіткнулися з психологічними проблемами, зокрема з ПТСР, депресіями тощо. 50,6% опитаних заявили, що мали 2023 року проблеми з доступом до інформації, що також підтверджується даними Барометра свободи слова ІМІ.

Дослідження ІМІ: Викликом номер один для більшості українських медійників у 2023 році було психологічне виснаження - Фото 2Інфографіка ІМІ

Про звуження вибору тем, на які є можливість писати, заявило 32,8% опитаних. І ще 17,8% заявили, що зіткнулися з кіберзлочинами — фішингом, булінгом у мережі, DDoS-атаками.

41,1% опитаних ІМІ журналістів вважає, що стан свободи слова в Україні у 2023 році погіршився. Втім, у 2022 року таких було трохи більше — 43,4%. Ще 33,6% респондентів вважають, що стан свободи слова ніяк не змінився протягом року. А частка тих медійників, хто угледів у цій сфері протягом минулого року покращення, склала 4,1% опитаних ІМІ журналістів. Торік таких було 5,3%.

Дослідження проводилося методом кількісного анонімного онлайн-опитування за простою випадковою вибіркою серед потенційних респондентів — журналістів і редакторів, що працюють. Усього отримано 164 відповіді від медійників з усіх регіонів України. З них 65% жінок, 34% чоловіків, 1% іншої статі. Максимальна похибка становить 5%. Дослідження проводилося протягом 4–26 грудня 2023 року. Сума відповідей не дорівнює 100%, адже респонденти могли обрати кілька з них.

Читайте також: 

  • ІМІ: Друга за значенням проблема медійного сектору країни після фізичної агресії — гострий дефіцит кадрів
  • ІМІ: В українських онлайн-медіа зменшилась кількість замовних матеріалів
  • Дослідження ІМІ: Більшість новин, які поширюють в онлайн-медіа України з російських джерел, є недостовірними

Ілюстративне фото: Lietuvos geležinkeliai/Facebook

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги за темою
дослідження опитування Журналісти
Джерело матеріала
loader
loader