Списання вантажних вагонів за віком призведе до дефіциту рухомого складу та вдарить по українським виробникам, – ЗМІ
Списання вантажних вагонів за віком призведе до дефіциту рухомого складу та вдарить по українським виробникам, – ЗМІ

Списання вантажних вагонів за віком призведе до дефіциту рухомого складу та вдарить по українським виробникам, – ЗМІ

Ринок залізничних перевезень поступово відновлюється і має позитивний прогноз. Водночас, зараз "Укрзалізниця" збирається активно впроваджувати наказ Мінінфраструктури щодо списання вагонів за віком. Плановий обсяг списань до 2028 року складає близько 21 тис. вагонів робочого парку (в т.ч. 8 тис. напіввагонів). Це призведе до дефіциту рухомого складу, та як наслідок – вдарить по реальному сектору економіки, який тільки почав відновлюватися.

Про це пише у аналітичному дослідженні Центр транспортних стратегій. 

"Від початку повномасштабного вторгнення росії обсяг залізничних перевезень впав десь двічі. Але зараз вдалося дещо розблокувати українські порти, і перевезення почали відновлюватися. Водночас, якщо Наказ не буде скасований, виникне великий дефіцит вагонів. І це буде таким своєрідним пострілом собі в ногу", - пише видання.

Загроза дефіциту створить тиск та ринок, та як наслідок - призведе до зростання вартості перевезень. За час війни "Укрзалізниця" і так вже підвищила тарифи на 70%. Додаткові витрати можуть боляче вдарити по бізнесу.

"Вартість перевезень зросте. А це знову буде впливати на ціну логістики та прибутковість агробізнесу, відзначає президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов. І якщо раніше була можливість залучення парку 1520мм з країн Балтії, Казахстану та ін. для покриття потреб в пікові періоди, то зараз це неможливо. Тому ймовірність негативних сценаріїв суттєво зростає", - акцентує видання.

Наразі рівень цін на ринку не дозволяє вагоновласникам оновлювати свій парк і замовляти нові вагони. У довгостроковій перспективі це призведе до того, що ціни на вагонів зростуть досить істотно. Підвищення цін відбудеться ще й тому, що новий парк вагонів буде вироблятися не так швидко, а виробників не так багато. Тому варто відкласти виконання Наказу до кращих часів, резюмує видання.

Раніше Федерація роботодавців транспорту України (ФРТУ) також закликала віце-прем’єра – міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександра Кубракова скасувати Наказ МІУ, яким затверджується порядок списання старих вантажних вагонів. Як пояснили у ФРТУ, введення в дію цього наказу створить штучний дефіцит вагонів на ринку, і як наслідок - призведе до скорочення ВВП та податкових надходжень.

Джерело матеріала
loader