На Зимовому кіноринку, що триває три дні, попереду у відвідувачі багато цікавих подій. Особисто я з нетерпінням чекаю на третій день, на якому відбудуться дві події з потенціалом на срач. Наприклад, панель із назвою «Єднання заради перемоги: День українського кінематографа в рамках Зимового кіноринку ОМКФ». Ведучим буде Юрій Горбунов, актор, телеведучий, продюсер та член Ради з держпідтримки кіно. Раду, нагадаю, суд у листопаді визнав нелегітимною, але для остаточного розпуску лишилося пережити кілька процедур.
Обговорюватимуть «нагальні питання української кіноіндустрії; способи об’єднання виробників та дистриб'юторів задля взаємопідтримки під час війни; способи зробити кінопроцеси в Україні більш ефективними». Планують також фахову дискусію щодо інформаційної політики та кіно. Ось програма. Оскільки кіноспільнота у нас нині справді роз’єднана, то чекаю та сподіваюся на палкі суперечки.
Ще запланована дискусійна панель на тему «Кіно як частина інформаційної політики та патріотичного виховання». У ній про патріотизм говоритимуть зокрема ті, хто впродовж війни активно співпрацював з Росією (співзасновник Film.ua Group Сергій Созановський) або публічно захоплювавсятворами Бориса Акуніна вже після повномасштабного вторгнення.
Але поки що повернемося до планів, зокрема і патріотичних, Film.Ua Group, бо є купа цікавого. Як вже багатьом відомо, компанія готує цілу лінійку горрорів. Серед них – «Конотопська відьма». Продюсерка Ірина Костюк описала його так: «Фільм, в якому Конотопська відьма мочить русню».
І додала, що на цей логлайн прийшло п’ять приватних інвесторів і з них лише один профільний. Про можливості розвивати зараз в Україні кіно як бізнес представники компанії теж розповіли, але про це – пізніше.
Тизер стрічки вже півроку лежить на ютубі.
Там же можна подивитися відео, як російський військовий стріляє собі в голову. Впродовж трьох годин.
Директорка прокату FILM.UA Distribution Надія Коротушка описує «Конотопську відьму» дуже привабливо: «Все дуже гарно: руки, ноги відірвані». У росіян, звісно. Чекаємо у прокаті з нетерпінням.
Не меньш цікаві й інші плани компанії з дистрибуції на 2024.
14 лютого чекаємо на «Уроки толерантності» від Аркадія Непиталюка. До речі, на другий день кіноринку запланований скринінг цього фільму – буду ділитися з вами враженнями. Його позиціонують як «український Sex Education», але для дорослих людей, поневолених стереотипами. Сім’я з гомофобними поглядами, щоб трохи заробити, бере участь у державній програмі з євроінтеграції «Уроки толерантності». Згідно умов, у них в квартирі селиться гомосексуал.
Цікава та оригінальна ідея. До речі, майже такий самий сюжет мав пропагандистьский ролик, який закликав росіян йти на вибори, аби підтримати зміни в конституцію РФ, в якому виборців лякали саме «геєм на пєрєдєжкє» в традиційних російських сім’ях - це, за задумкою політтехнологів країни-агресора, мало статися, якщо росіяни не проголосують за оновлену конституцію (разом з обнуленієм Путіна). Тож чекаємо з подвійним нетерпінням.
7 березня вийде «Смак свободи», ромком про дівчину, яка мріє бути крутою шефкухаркою, але поки працює у придорожньому кафе. І здійснювати мрію їй допомагає книга Ольги Франко та і сама вона. Нагадаю, це дружина Петра Франка, сина Івана Франка, яка славилася своїми кулінарними вміннями та пропагуванням здорового харчування. Скринінг фільму був у перший день, тому враження вже є, але вони заслуговують на окремий текст. Якщо коротко, то фільм доволі милий і явно має глядацький потенціал. Разом із тим, це – типова серіальна історія про Попелюшку, які так люблять наші телевізійники. Щоб до героїні прийшов успіх, але вона при цьому не сильно заморочувалася.
28 березня вийде «Залишайся онлайн» знятий у форматі скринлайф, тобто події відбуваються на екрані гаджета. Представник фільму (автор ідеї, сценарист та співпродюсер) Антон Скрипець повідомив про себе важливий «говорящий факт» Я, каже, не фанат авторського кіно. Не люблю розгадувати кросворди автора. Від себе скажу, що таку позицію регулярно люблять озвучувати творці нашого так званого масового кіно.
І, за моїми спостереженнями, творіння їхні зазвичай не вирізняються ознаками талановитості. Те саме можу сказати і про «Залишайся онлайн». Як на мене, це нашвидкоруч зроблена стрічка із карикатурною грою акторів, кепським сценарієм та надзвичайно спрощеною, серіальною картинкою життя загалом та цієї війни зокрема. Кросвордів, навіть найпростіших, розгадувати не доведеться. На рахунку в Антона – кілька режисерських робіт у серіалах нашої звичної якості.
Але хто я така, щоб критикувати чужі неймовірні здобутки – дочекайтеся прокату. Зрештою, знаю людей, яким сподобалося.
А от 18 квітня буде справді цікаво – у прокат вийде «Смерть Путіна». Не плутати з «Похоронами Путіна» з Арестовичем у головній ролі.
Це фільм успішного польського режисера Патрика Веги про становлення російського диктатора. Трейлер став доволі популярним, зважаючи на наявність діпфейкового Путіна.
На кіноринку показали невеликий уривок. Путін лежить, здається, у божевільні і йому змінюють підгузок. До нього заходить якийсь високий чиновник і розповідає про ідею соціального ролика, в якому описується чудове життя людей із протезами. Цільова аудиторія – молоді чоловіки, яких потрібно зацікавити походом на війну. Путіну повідомляють, що Україну завоювали за три дні, але є нові виклики. Це знаки чорної магії, написані кров’ю, та загалом сатанізм. Тому необхідно провести демілітаризацію сатанистів в Україні. Мені сподобалося, чекаю.
25 квітня вийде «Крашанка», комедія зі Станіславом Бокланом, Олесею Жураківською, Дар’єю Легейдою та Володимиром Гладким. Продюсерка Алла Липовецька повідомила, що вони вже на стадії закінчення постпродакшену. І додала, що ідея настільки класна, що гроші на проєкт дали і Сергій Созановський, і Володимир Бородянський. Ну, це, я вважаю, успіх та справжнє єдннаня.
Сімейна комедія розповідає про сім’ю Забіяк – головний герой Іван Забіяка колись працював на поїзді №0, який слугував платформою для ядерної зброї.
Поїзд попиляли на метал, але лишився пульт. Тепер наш герой хоче за його допомогою пульнути по Москві. Водночас він з’ясовує свої складні стосунки з двома доньками та сином.
Очікується сцена Москви у полум’ї, принаймні пані Алла зауважила, що режисер постпродакшну сказав, що відмовляється від гонорару за цю сцену і робитиме її безкоштовно. Теж показували уривки. Мені здається, що буде цілком непогана комедія, з людськими жартами, хоч і у серіальному, а не кіношному стилі.
16 травня очікуємо «Ти мене любиш?» Тоні Ноябрьової. Режисерка погодилася із модераторкою, що фільм вельми приємно дивитися. Я, напевне, приєднаюся.
Це доволі мила, частково автобіографічна, історія самої Тоні. Головна героїня, батьки якої розлучаються, переживає водночас і за них, і своє перетворення із дівчини на жінку. Як сказала режисерка, хоч події і відбуваються у 90-х, про які зараз так модно говорити, але трешака, чорнухи та бандитів там немає.
20 червня вийде «Кріпачка» – польський нашумілий мультик із багатьма відзнаками. Прикметно, що дублювали картину актори з українського серіалу «Кріпосна». Так, назви різні. Свого часу авторам серіалу були закидали, що назва у них тяжіє до російського варіанту. Хоча по правді там чорт ногу зломить, адже серіал знятий російською і оригінальна назва – «Крепостная». А далі перекладайте як кому подобається. Проте автори і справді тяжіли до варіанту «Кріпосна». Хай там як, але «Кріпачку» ми вже теж майже здобули.
І ще трохи планів на рік від Film.Ua Group. У 2024 вони збираються створити 5 повнометражних стрічок, підкреслюючи, що це дуже багато.
Також оголосили про те, що запустять пітчинг – TroyStory. Звісно, від слова «троя», бо студія у них знаходиться на Троєщині і звідси їхні постійні мемасики та жарти. Конкурс створюється, аби влити нову кров у виробництво, адже «компанії потрібне нове паливо». Одна з головних умов – високий глядацький потенціал. Щоб зняти, за рік окупитися і піти далі.
Ну і про окупитися. У Film.Ua кажуть, що це зробити на нашому ринку реально стрічці з бюджетом у 500 тисяч доларів. Звісно, за умови потрапляння у широку аудиторію та хорошу маркетингову кампанію, а це діло компанія робити точно вміє. А ще – дистрибуція на різних майданчиках (кінотеатри, телебачення, діджитал). Гроші мають повертатися впродовж року і навіть 20% реально заробити. Тому, сказали представники фільмюею, кінобізнес може бути навіть прибутковішим, ніж нерухомість чи, приміром, облігації.
А ще Film.Ua планують долучатися до виробництва колег із східної Європи, що є загалом дуже поширеною практикою у регіоні. Оскільки ринки невеликі і їм вигідніше об’єднуватися. Чудова ж схема, на яку можна було переходити ще на початку війни (у 2014 році), а не оце от усе.
Фото: Максим Поліщук, Film.Ua
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.