Київрада звернулась до Мінкульту, аби Національну музичну академію України імені Чайковського перейменували
Київрада звернулась до Мінкульту, аби Національну музичну академію України імені Чайковського перейменували

Київрада звернулась до Мінкульту, аби Національну музичну академію України імені Чайковського перейменували

Київрада звернулась до Мінкульту, аби Національну музичну академію України імені Чайковського перейменували

Депутати міськради проголосували за відповідне звернення.

Київрада звернулася до Міністерства культури та інформаційної політики щодо перейменування Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. Під час пленарного засідання, 8 лютого, таке рішення підтримали 67 депутатів, повідомили на сайті міськради.

Експертна комісія Українського інституту національної пам'яті надала фаховий висновок, згідно з яким назва академії не пов’язана із символікою російської імперської політики, а подальше функціонування цієї назви є використанням імені Чайковського пропагандою російської імперської політики.

«Петро Чайковський є російським композитором, більшу частину життя прожив у Російській Імперії. Всі його опери, кантати, переважна більшість камерно-вокальної музики складені саме на російські тексти. Це стосується і вокальної музики Чайковського, написаної на вірші Т. Г. Шевченка. За життя він стверджував, що неймовірно любить російський елемент у всіх його проявах, що він росіянин у цілковитому розумінні цього слова. До того ж попередниця Національної музичної академії – Київська консерваторія, як вищий навчальний заклад з'явилася лише в 1913 році, тобто через 20 років після смерті композитора. Отже, будь-які припущення щодо безпосередньої ролі Чайковського в заснуванні закладу безпідставні», – процитували у Київраді депутатку та очільницю постійної комісії з питань культури, туризму та суспільних комунікацій Вікторію Муху.

Депутатка також додала, що Чайковський – це один із найвідоміших у світі російських композиторів, який до того ж є символом культури країни-агресорки та культурним маркером «русского міра». 

«Росія завжди намагалась знищити українську державність та ідентичність українського народу. Штучне знищення відмінностей між українською та російською національними ідентичностями цілком вкладається в російську ідеологему про «єдиний народ» зі спільною історією та культурою. Це становить реальну загрозу для національної безпеки України. У 1940 році під час відзначення 100-річного ювілею Чайковського присвоєння Київській державній консерваторії імені російського композитора було втіленням русифікації. Це чітка складова пропаганди російської імперської політики. Найбільш відомий балет Чайковського «Лебедине озеро» і досі чітко асоціюється з політичними кризами Радянського Союзу та сучасної Росії», – додала Муха.

Культура ніколи не залишалась поза політикою, вона завжди була дзеркалом політичних настроїв, що превалюють у суспільстві. Звичайно, й російська культура транслює політику своєї держави-терористки. А отже, культура — і інструмент, і зброя. Показовим у цьому контексті є кейс зі столичною музичною академією, яка продовжує ігнорувати всі раціональні рекомендації і профільного комітету Верховної Ради, й Експертної ради при Міністерстві культури та інформаційної політики України, й Українського інституту національної пам’яті про виключення імені Пєтра Чайковського з назви. «Чому Національна музична академія України має прокинутися» читайте у статті Мирослави Макаревич

Джерело матеріала
loader