Про це пише агентство Bloomberg, передає Укрінформ.
Це, як зазначає видання, свідчить про те, що посилення обмежень дає змогу тиснути на Москву.
Лише 18 із 50 танкерів, проти яких США почали вводити санкції з жовтня минулого року, продовжили завантажувати російське паливо. Ще одне судно вже перевозило вантаж на момент запровадження санкцій. Інші танкери зараз простоюють. При цьому, зазначає агентство, сім танкерів простоювали ще до їх включення до списку санкцій.
У грудні 2022 року Євросоюз та країни G7 запровадили стелю цін на російську нафту для обмеження доходів Кремля під час війни в Україні.
Для обходу санкцій російські компанії використовують так званий тіньовий флот – ці танкери формально ходять під прапорами країн, які не приєдналися до санкцій, але насправді є власністю російських компаній.
Виконувач обов'язків помічника міністра фінансів США з питань економічної політики Ерік Ван Ностранд заявив, що введені обмеження «досягають» своїх цілей. «Незалежні агентства, ринкові аналітики і самі росіяни вказують на той факт, що обмеження ціни досягає обох наших цілей: позбавляє Росію енергетичних прибутків, необхідних їй для ведення незаконної війни, і водночас сприяє стабільності енергетичних ринків», - сказав він.
Однак, таємний характер російської торгівлі означає, що важко бути впевненим у тому, наскільки сильного удару зазнає РФ, пише Bloomberg.
Тому цього місяця буде застосовано оновлені вимоги до граничної ціни на російську нафту. Так від судновласники і страховики тепер мають запитувати більш детальну інформацію про те, скільки трейдери фактично платять за вантаж і пов'язані з ним витрати на доставлення.
Як повідомляв Укрінформ, країни G7 прагнуть обмежити здатність Росії використовувати великий тіньовий флот танкерів для транспортування своєї нафти, що є черговою ознакою посилення західних санкцій проти Москви.
Фото: Bloomberg