Біометричні технології поширюються в аеропортах, але на безпеку це не дуже впливає
Перевірка пасажирів за допомогою програмного забезпечення для розпізнавання облич, яку Delta Air Lines та Управління транспортної безпеки надали для вибраних мандрівників у La Guardia , є лише одним із прикладів того, як біометрична технологія, яка використовує унікальні фізичні ідентифікатори людини, як-от обличчя чи відбитки пальців, обіцяє змінити те, як ми літаємо.
Цей рік може стати «переломним моментом» для широкого використання біометрії в авіаперельотах, сказав Генрі Хартевельдт, аналітик туристичної індустрії Atmosphere Research . Для таких трудомістких ритуалів в аеропорту, як-от перевірка безпеки, залишення багажу під час видачі багажу та навіть посадка на літак, незабаром може знадобитися лише ваше обличчя, що «допоможе зменшити час очікування та стрес для мандрівників», – сказав пан Гартевельдт.
У Сполучених Штатах великі авіакомпанії все більше інвестують у технологію розпізнавання облич, як і державні установи, відповідальні за авіаційну безпеку. За кордоном все більше міжнародних аеропортів встановлюють електронні ворота з підтримкою біометрії та кіоски самообслуговування в імміграційній та митній службах.
Експерти кажуть, що впровадження цієї технології може означати посилену безпеку та швидшу обробку пасажирів. Але це також викликає занепокоєння щодо конфіденційності та етики.
Доктор Морган Клаус Шойерман, докторант з Університету Колорадо, який вивчає етику штучного інтелекту та цифрової ідентичності, сказав, що виникло багато запитань щодо використання біометрії в аеропортах: як відбувається навчання та оцінка систем? Чи буде відмова вважатися червоним прапором? Що робити, якщо ваші документи не відповідають вашому теперішньому вигляду?
"Я впевнений, що багато людей відчувають себе безсилими зупинити траєкторію", - сказав доктор Шойерман.
У Сполучених Штатах налаштовані на цю технологію
TSA, з більш ніж 50 000 співробітників у майже 430 аеропортах Сполучених Штатів, є головним федеральним агентством, яке забезпечує безпеку сотень мільйонів пасажирів , які літають щороку. Мандрівники, які визначено як «низький ризик», можуть подати заявку на участь у програмі TSA PreCheck, яка пропонує прискорену перевірку на безпеку в більш ніж 200 внутрішніх аеропортах. PreCheck, який вимагає особистої зустрічі для пред’явлення документів і здачі відбитків пальців, а також біометрична перевірка Clear, приватна перевірочна компанія , допомогли скоротити час очікування на перевірку, але авіамандрівникам досі іноді доводиться стояти в довгих чергах, щоб дістатися до їхні ворота.
TSA експериментує з технологією розпізнавання обличчя з 2019 року. Перевірка, яка наразі пропонується в міжнародних аеропортах Денвера та Лос-Анджелеса та приблизно в 30 інших аеропортах, починається, коли робиться фотографія мандрівника. Потім використовується програмне забезпечення для розпізнавання обличчя, щоб зіставити зображення з фізичним сканом ліцензії чи паспорта. За даними агентства, незабаром після цього фото було видалено. Цей процес, від якого пасажири можуть відмовитися, буде доступний ще приблизно в 400 аеропортах найближчими роками, повідомляє агентство.
Мелісса Конлі, виконавчий директор TSA, який наглядає за технологіями контрольно-пропускних пунктів, сказала, що біометричні технології краще, ніж людські агенти, у швидкому та точному зіставленні облич.
«Люди не вміють збігати обличчя. Це просто відомо», — сказала пані Конлі. «Машини не втомлюються».
Процес все ще вимагає від пасажирів пред’явити свої посвідчення особи. Але програма Delta під назвою Delta Digital ID змінює це.
Завдяки Delta Digital ID мандрівники PreCheck можуть використовувати своє обличчя замість посадкових талонів і ідентифікаційного номера як під час доставки багажу, так і в службах безпеки в La Guardia та чотирьох інших аеропортах, включаючи міжнародний аеропорт Джона Ф. Кеннеді та міжнародний аеропорт Хартсфілд-Джексон Атланти .
За словами Грега Форбса, керуючого директора Delta з питань досвіду в аеропорту, розпізнавання облич скорочує тривалість доставки мішка більше ніж на хвилину до приблизно 30 секунд і скорочує взаємодію з охороною з 25 секунд до приблизно 10 секунд. Незважаючи на те, що це «проста зміна», економія часу збільшується, роблячи лінію помітно швидшою, додав пан Форбс.
«Я вважаю, що всюди, де є PreCheck, цифрове посвідчення може принести користь», — сказав пан Форбс.
Інші авіакомпанії почали подібні експерименти для мандрівників PreCheck: ті, хто летить American Airlines, можуть використовувати своє обличчя, щоб пройти перевірку PreCheck у Вашингтонському національному аеропорту імені Рональда Рейгана, а також потрапити в зал авіакомпанії в міжнародному аеропорту Даллас-Форт-Ворт. United Airlines дозволяє мандрівникам PreCheck використовувати свої обличчя біля стійки видачі багажу в міжнародному аеропорту Чикаго О'Хара; авіакомпанія планує запровадити цю програму в міжнародному аеропорту Лос-Анджелеса в березні.
А Alaska Airlines планує витратити 2,5 мільярда доларів протягом наступних трьох років на модернізацію, включно з новими машинами для викидання сумок, у Сіетлі, Портленді, Орегон, Сан-Франциско, Лос-Анджелесі та Анкоріджі. Машина відсканує посвідчення особи мандрівника, зіставить його з фотографією, а потім відсканує надруковані бирки сумки. Нова система, призначена для переміщення гостей через процес маркування сумки та скидання менш ніж за п’ять хвилин (порівняно з приблизно вісьмома хвилинами зараз), з’явиться в Портленді в травні.
Чару Джейн, старший віце-президент авіакомпанії з інновацій та мерчандайзингу, сказав, що це був правильний момент для Аляски через удосконалені технології та збільшення знайомства пасажирів із розпізнаванням обличчя.
Найшвидше програмне забезпечення для розпізнавання обличчя в аеропортах США наразі було в заходах безпеки під час в’їзду та виїзду зі Сполучених Штатів.
Зростання пов’язане з мандатом Конгресу 2001 року після подій 11 вересня, який вимагає впровадження системи , яка дозволить ідентифікувати всіх мандрівників, які прибувають і виїжджають із Сполучених Штатів, за допомогою біометричних технологій.
Біометрична система для тих, хто в'їжджає до Сполучених Штатів під наглядом Агентства митної та прикордонної служби, діє, і минулого року відсканувало 113 мільйонів записів в аеропортах. Для тих, хто виїжджає з країни, система доступна в 49 аеропортах, а CBP прагне охопити всі аеропорти з міжнародними відправленнями до 2026 року.
Біометричний вхід є обов'язковим для іноземців. Але біометричний вихід наразі є необов’язковим для цих мандрівників, тоді як CBP забезпечує повну роботу системи. На будь-якому кордоні біометричний процес є необов’язковим для громадян США, які замість цього можуть запросити ручну перевірку посвідчення особи.
Діана Сабатіно, виконувач обов’язків виконавчого помічника комісара з польових операцій CBP, сказала, що система спрямована на покращення безпеки, але вона визнала зростання занепокоєння щодо конфіденційності. За її словами, фотографії американських громадян, зроблені під час процесу, видаляються протягом 12 годин, але фотографії іноземних громадян зберігаються до 75 років .
«Ми не скануємо натовп у пошуках людей», — сказала вона. «Це, звичайно, питання конфіденційності. Ми ніколи не проситимемо їх пожертвувати конфіденційністю заради зручності».
Міжнародний аеропорт Маямі, другий за завантаженістю аеропорт у Сполучених Штатах для міжнародних пасажирів минулого року, має одне з «найбільших розгортань» біометричних даних у країні, кажуть керівники аеропорту. У партнерстві з SITA , глобальним постачальником інформаційних технологій для галузі авіатранспорту, аеропорт встановив технологію для пасажирів, що вилітають, на 74 із 134 виходів на вихід і планує охопити решту виходів до кінця цього року, сказав Моріс Дженкінс, директор з інновацій авіаційного департаменту Маямі-Дейд.
Контракт із SITA коштує 9 мільйонів доларів, але пан Дженкінс сказав, що нова технологія підвищила ефективність решти операцій аеропорту, наприклад, менше агентів, які перевіряли документи.
Виїзд за кордон без документів
Експерти вважають, що майбутнє авіаперельотів – це таке, де розпізнавання облич використовуватиметься протягом усієї подорожі в аеропорту: при доставці сумки, посадці, навіть при вході в зали очікування та купівлі товарів у роздрібних магазинах в аеропорту. Він може бути настільки спрощеним, що контрольно-пропускні пункти можна буде скасувати, замінивши натомість «тунелями» безпеки, через які пасажири проходять і одночасно підтверджують свою особу.
«Це майбутнє», — сказав доктор Шелдон Джейкобсон, професор інформатики в Університеті Іллінойсу в Урбана-Шампейн, який досліджує авіаційну безпеку.
Згідно з нещодавнім звітом SITA , в якому було опитано 292 авіакомпанії та 382 аеропорти по всьому світу, очікується, що 70 відсотків світових авіакомпаній використовуватимуть певний вид біометричної ідентифікації до 2026 року, а 90 відсотків аеропортів зараз інвестують у цю технологію.
Більш масштабні експерименти вже приземлилися в деяких закордонних аеропортах. Пізніше цього року сінгапурський аеропорт Чангі має намір відмовитися від паспортів для вильотів ; цією системою зможуть користуватися всі пасажири, незалежно від громадянства. В аеропорту Франкфурта в Німеччині тепер пасажири можуть використовувати своє обличчя від моменту реєстрації до посадки. Аеропорт встановлює біометричну технологію у своїх двох терміналах і робить її доступною для всіх авіакомпаній.
У Китаї 74 аеропорти — 86 відсотків міжнародних аеропортів країни — мають біометричні технології, згідно зі звітом, опублікованим минулого місяця глобальною компанією з дослідження ринку Euromonitor і Туристичною асоціацією США . У столичному міжнародному аеропорту Пекіна , найбільш завантаженому аеропорту країни, мандрівники можуть використовувати розпізнавання обличчя протягом усієї подорожі, навіть щоб оплатити товари в магазинах безмитної торгівлі.
Але в Сполучених Штатах, згідно зі звітом, лише близько 36 відсотків міжнародних аеропортів мають деякі біометричні можливості.
За словами Кевіна МакАлінана, колишнього виконувача обов’язків секретаря Міністерства внутрішньої безпеки США, а нині – виконавчого директора компанії Pangiam, що займається туристичними технологіями, є кілька причин, чому країна затримує впровадження. Просто в Сполучених Штатах багато аеропортів, і процес імміграції тут відрізняється від інших країн.
У багатьох закордонних аеропортах уряд контролює імміграцію для від’їжджаючих мандрівників, що дозволяє цим аеропортам мати встановлену державою біометричну систему.
У Сполучених Штатах авіакомпанії, використовуючи дані пасажирів CBP , підтверджують особи мандрівників, які залишають країну.
Занепокоєння з приводу державного стеження
Використання біометрії вже увійшло в повсякденне життя. Люди розблоковують свої телефони обличчям. У Whole Foods покупці можуть розраховуватися за продукти долонею .
Але критики вважають, що зручність технології не переважує високий потенціал для зловживань — від необмеженого стеження до ненавмисних ефектів, таких як увічнення расової та гендерної дискримінації.
Коді Венцке, старший радник із питань конфіденційності та технологій в Американському союзі громадянських свобод, сказав, що уряд ще не продемонстрував продемонстрованої потреби в технології розпізнавання облич в аеропортах і стурбований «ядерним сценарієм».
«Технологія розпізнавання облич, – сказав він, – може стати основою для справді надійної та поширеної урядової мережі спостереження та відстеження».
«Ця технологія може бути використана для автоматичного та таємного відстеження з місця на місце, протягом дня, і створення справді детальної мозаїки про все, що стосується вашого життя», — сказав пан Венцке.
ACLU підтримує законопроект Конгресу, представлений у листопаді минулого року під назвою Закон про захист конфіденційності мандрівників . Перераховуючи проблеми з безпекою та расовою дискримінацією , законопроект призупинить діючу програму TSA з розпізнавання облич і вимагатиме дозволу Конгресу для її відновлення.
Пані Конлі з TSA сказала, що припинення біометричних зусиль агентства «поверне нас на роки назад».
Для деяких мандрівників розпізнавання облич уже стало надійним інструментом. Нещодавно вдень у JFK 45-річний Бред Моссхолдер скористався цифровою ідентифікаційною лінією Delta, щоб пройти крізь перевірку безпеки в терміналі 4 і обійти десяток мандрівників на сусідній смузі PreCheck.
Він летів зі свого дому в Нью-Йорку до Сан-Дієго на роботу в корпоративній роздрібній торгівлі, і, оскільки часто подорожує у справах, кілька разів використовував розпізнавання облич. Процес загалом швидший і простіший, сказав пан Моссхолдер, і він не хвилювався про конфіденційність.
«Чесно кажучи, моє фото є на LinkedIn, воно є на мільйонах соціальних мереж», — сказав він. «Якби ти справді хотів побачити моє фото, ти міг би».

