Польща не виконала свої зобов'язання щодо недопущення посилення блокади кордону – Мінінфраструктури
Польща не виконала свої зобов'язання щодо недопущення посилення блокади кордону – Мінінфраструктури

Польща не виконала свої зобов'язання щодо недопущення посилення блокади кордону – Мінінфраструктури

Мінінфраструктури України виконало всі домовленості щодо запобігання блокаді з боку польських перевізників. Втім, низка питань все ж залишається невирішеною. Проте за них, запевняється, відповідальна польська сторона.

Про це повідомили у самому міністерстві. Там зазначили: наразі з польського боку кордону заблокованими залишаються понад 2 тис. вантажівок.

"Ми дотримали свого слова та виконали все, що обіцяли. Колега (заступник міністра інфраструктури Польщі Павел Ганцаж. – Ред.) запевнив, що роблять все від них залежне, щоб перевізники не поновили свій протест. Питання, які досі не вирішені – зона відповідальності Міністерства інфраструктури Польщі", – розповів заступник міністра інфраструктури України Сергій Деркач.

При цьому він наголосив: навіть без участі у блокаді кордону польських перевізників ситуація залишається складною "і вже вийшла за всі межі цивілізованого протесту". Зокрема, наразі з польського боку кордону заблокованими залишаються понад 2 тисячі вантажівок.

Водночас, зазначається, зафіксовано випадки, коли окремі вантажівки проїжджають до України, минаючи блокаду, тобто без черг. "Мінінфраструктури фіксує такі випадки і чекає на їхню офіційну реакцію", – розповіли в міністерстві.

Поляки роблять все, щоб українські перевізники стали менш конкурентоспроможними

Водночас, за словами ж віце-президента Асоціації міжнародних автоперевізників (АсМАП) Володимира Баліна, польські перевізники переживають за той період, коли Україна вступить до Європейського союзу та зможе здійснювати міжнародні перевезення без обмеження. А тому вже зараз роблять усе, щоб її перевізники стали менш конкурентоспроможними.

Наразі ж, зазначив він, українські перевізники не є конкурентами для польських на ринку ЄС. Бодай тому, що Україна має у десятки разів менше ліцензій на таку діяльність. Балін пояснив:

  • Україна може здійснювати перевезення між країнами Євросоюзу та між країнами з Євросоюзом до третіх країн лише за наявності ліцензії ЄКМТ;
  • "таких ліцензій ми маємо 5 з половиною тисяч", і на їхній підставі Україна може здійснювати не більше 100 тис. подібних перевезень на рік;
  • "у Польщі 320 тисяч машин", які можуть бути використані для перевезень.

"Про яку конкуренцію йдеться? Я категорично проти того, що українські перевізники конкуренти на ринку Європейського союзу польським перевізникам, це абсолютна нісенітниця", – зазначив Балін.

При цьому він наголосив: заяви ж поляків про те, що Україна сьогодні нібито знищує їхній ринок перевезень, є маніпуляцією. Проте визнав: тамтешні перевізники переживають за той період, коли Україна:

  • вступить до Європейського союзу;
  • зможе здійснювати такі перевезення без обмеження.

"Тому вони вже сьогодні роблять все, щоби українські міжнародні перевізники стали менш конкурентоспроможними на перспективу", – констатував експерт.

Як повідомляв OBOZ.UA, тим часом польські фермери почали протестувати не лише на кордоні з Україною, а й у столиці країни – Варшаві. Роблять це яскраво – перекривши вулиці, зупинивши громадський транспорт та притягнувши до центру міста солом'яний танк "Абрамс". Серед вимог – зупинити нібито наплив продуктів з України.

Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та Viber. Не ведіться на фейки!

Джерело матеріала
loader
loader