/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2F6d6067ca58aed76b28e3ccb855ef9e58.jpg)
Польща не виконала свої зобов'язання щодо недопущення посилення блокади кордону – Мінінфраструктури
Мінінфраструктури України виконало всі домовленості щодо запобігання блокаді з боку польських перевізників. Втім, низка питань все ж залишається невирішеною. Проте за них, запевняється, відповідальна польська сторона.
Про це повідомили у самому міністерстві. Там зазначили: наразі з польського боку кордону заблокованими залишаються понад 2 тис. вантажівок.
"Ми дотримали свого слова та виконали все, що обіцяли. Колега (заступник міністра інфраструктури Польщі Павел Ганцаж. – Ред.) запевнив, що роблять все від них залежне, щоб перевізники не поновили свій протест. Питання, які досі не вирішені – зона відповідальності Міністерства інфраструктури Польщі", – розповів заступник міністра інфраструктури України Сергій Деркач.
При цьому він наголосив: навіть без участі у блокаді кордону польських перевізників ситуація залишається складною "і вже вийшла за всі межі цивілізованого протесту". Зокрема, наразі з польського боку кордону заблокованими залишаються понад 2 тисячі вантажівок.
Водночас, зазначається, зафіксовано випадки, коли окремі вантажівки проїжджають до України, минаючи блокаду, тобто без черг. "Мінінфраструктури фіксує такі випадки і чекає на їхню офіційну реакцію", – розповіли в міністерстві.
Поляки роблять все, щоб українські перевізники стали менш конкурентоспроможними
Водночас, за словами ж віце-президента Асоціації міжнародних автоперевізників (АсМАП) Володимира Баліна, польські перевізники переживають за той період, коли Україна вступить до Європейського союзу та зможе здійснювати міжнародні перевезення без обмеження. А тому вже зараз роблять усе, щоб її перевізники стали менш конкурентоспроможними.
Наразі ж, зазначив він, українські перевізники не є конкурентами для польських на ринку ЄС. Бодай тому, що Україна має у десятки разів менше ліцензій на таку діяльність. Балін пояснив:
- Україна може здійснювати перевезення між країнами Євросоюзу та між країнами з Євросоюзом до третіх країн лише за наявності ліцензії ЄКМТ;
- "таких ліцензій ми маємо 5 з половиною тисяч", і на їхній підставі Україна може здійснювати не більше 100 тис. подібних перевезень на рік;
- "у Польщі 320 тисяч машин", які можуть бути використані для перевезень.
"Про яку конкуренцію йдеться? Я категорично проти того, що українські перевізники конкуренти на ринку Європейського союзу польським перевізникам, це абсолютна нісенітниця", – зазначив Балін.
При цьому він наголосив: заяви ж поляків про те, що Україна сьогодні нібито знищує їхній ринок перевезень, є маніпуляцією. Проте визнав: тамтешні перевізники переживають за той період, коли Україна:
- вступить до Європейського союзу;
- зможе здійснювати такі перевезення без обмеження.
"Тому вони вже сьогодні роблять все, щоби українські міжнародні перевізники стали менш конкурентоспроможними на перспективу", – констатував експерт.
Як повідомляв OBOZ.UA, тим часом польські фермери почали протестувати не лише на кордоні з Україною, а й у столиці країни – Варшаві. Роблять це яскраво – перекривши вулиці, зупинивши громадський транспорт та притягнувши до центру міста солом'яний танк "Абрамс". Серед вимог – зупинити нібито наплив продуктів з України.
Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та Viber. Не ведіться на фейки!

