На 20% зменшилася кількість публікацій про Україну у світових медіа
На 20% зменшилася кількість публікацій про Україну у світових медіа

На 20% зменшилася кількість публікацій про Україну у світових медіа

Такі дані містить Звіт про сприйняття України у світі в 2023 році, підготовлений Brand Ukraine. Інтерес до України повернувся до рівня кінця 2021 року, вважають дослідники.

У 2023 році зафіксовано спад активної уваги до нашої держави в міжнародних медіа. Про це поінформувала голова ГО Brand Ukraine Марія Липяцька під час презентації звіту організації про сприйняття України у світі в 2023 році.

«Якщо в перші місяці російського повномасштабного вторгнення необхідно було реагувати на інтерес в аудиторії та соцмережі, надавати верифіковану інформацію, то тепер потрібно йти до аудиторій з тими темами, які їм актуальні. Ми бачимо збільшення невоєнних тем. Серед ключових пошукових тем в Google до топ-10 про Україну ввійшли три кваліфікаційні футбольні матчі, Еліна Світоліна, Євробачення», — розповіла Марія Липяцька, наголосивши, що бренд України має бути багатогранним.

За словами Липяцької, однією з основних тем, про які писали міжнародні медіа у 2023 році, був очікуваний контрнаступ України. Напад ХАМАС на Ізраїль 7 жовтня 2023 року перемістив фокус уваги медійників з України на Близький Схід.  Проте, на думку дослідниці, попри спад уваги, «Україна залишилася впізнаваною і впливовою та входить до 15% найбільш впливових країн світу».

Керівниця аналітичної команди Brand Ukraine Тамара Новосельська поінформувала, що у 2022 році понад 50 млн статей у світових новинних ЗМІ та  450 млн згадок у соцмережах були присвячені Україні, тоді як у 2023 році згадуваність знизилася. На 20% зменшилася кількість публікацій у міжнародних ЗМІ, а на 42% — кількість обговорень у соцмережах.

Водночас, за словами аналтикині, це типово для сприйняття світом усіх війн. Так, на 60-80% знизився рівень уваги світових ЗМІ до війни в Сирії у 2013-2014 роках.

«Інтерес до жодної новини не триває вічно. Інтерес до України повернувся до рівня грудня 2021 року», — прокоментувала Тамара Новосельська. 

Згідно з даними дослідження Brand Ukraine, серед топ-20 тем у міжнародних новинних онлайн-медіа у 2023 році все-таки залишалися міжнародна підтримка та допомога Україні, західна зброя для України, ЗСУ, контрнаступ, обстріли українських міст. Водночас світові медіа цікавилися українською культурою та  спортом та багато писали про досягнення у ці царині.

На думку Тамари Новосельської, попри те, що іноземні політики прагнуть маніпулювати начебто низьким рівнем підтримки України в їхніх суспільствах, більшість громадян країн-союзників досі висловлюються за допомогу в Україні.

Фото: Brand Ukraine

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги за темою
війна
Джерело матеріала
loader
loader