Економічне бронювання працівників: які умови та механізм пропонують
Економічне бронювання працівників: які умови та механізм пропонують

Економічне бронювання працівників: які умови та механізм пропонують

Розробка концепції моделі економічного бронювання відбувається паралельно з роботою над основним законопроєктом про мобілізацію.

Про це повідомляє Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА) за підсумками зустрічі з головою Комітету ВРУ з питань економічного розвитку та автором моделі економічного бронювання Дмитром Наталухою.

Зазначається, що задача комітету — дослідити фінансовий і економічний вплив мобілізації та створити можливість економічного бронювання співробітників на додачу до механізмів, що пропонуються постановами уряду №76 та №45.

«Наразі від мобілізації заброньовано близько 540 тис. осіб, найбільше — в енергетиці, агропромисловому секторі, промисловості, виробництві та транспорті. Водночас найбільше мобілізаційне навантаження несе саме білий бізнес, який працевлаштовує людей офіційно. Наразі близько 2,7 млн чоловіків у віці 25-60 років офіційно працевлаштовані, а 600 тис. — активні ФОПи. Водночас близько 1 млн чоловіків, ймовірно, знаходяться у тіньовому секторі, оскільки інформація про їхнє працевлаштування у держави відсутня», — пояснюють у ЄБА.

Щоб перенести мобілізаційне навантаження на тіньову частку економіки, у комітеті пропонують модель економічного бронювання співробітників, яка б дала додаткову можливість забронювати потрібних працівників білому бізнесу. Згідно з цією моделлю, бізнес зможе забронювати до 50% від військовозобов’язаних співробітників. Умова бронювання: відсутність податкових боргів та сплата військового збору на кожного працівника за формулою: 1,5% від зарплати + фіксована ставка у розмірі 20 тис. грн/місяць. Стратегічні підприємства залишаються під дією постанови №76.

Також в ЄБА озвучили механізм такого бронювання:

  1. Сплата збору. Підприємство вносить відомості про працівників на електронному порталі, надає квитанцію про сплату збору, у випадку ФОП — довідку про рух коштів.
  2. Верифікація. Податкові органи в онлайн-режимі підтверджують відсутність заборгованості, відбувається онлайн-перевірка особи заброньованого. Людина отримує жовтий QR код, що підтверджує процедуру бронювання. Протягом 60 днів необхідно оновити власні дані в ЦНАП для валідації бронювання.
  3. Оновлення даних. Заброньована особа відвідує ЦНАП, де оновлює дані та валідує бронювання. Кожен заброньований отримує зелений QR код, що підтверджуватиме його бронювання.

«Модель поширюється на всіх найманих працівників та ФОП, втім, не поширюватиметься на дефіцитні ВОС. За цією моделлю компанія може самостійно обрати, яких працівників забронювати. Водночас економічна бронь не дає дозвіл на виїзд. Для ФОП діє додаткова вимога — подання довідки про наявність обороту на суму, не меншу вартості 3 місяців бронювання для підтвердження реальної активності», — уточнили в ЄБА.

Джерело матеріала
loader
loader