/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2F2d4768fc0ed3e19444f24dc1def2d87e.png)
Українцям замість пального заливали "бодягу": де торгували підробленим бензином
На деяких заправках українці ризикують отримати фальсифіковане пальне, що може призвести до руйнування фільтру та паливного насоса в баку. Одна з таких нелегальних мереж діяла у Києві та передмісті.
Як повідомили у Бюро економічної безпеки (БЕБ), всього до мережі входило 8 заправок. Орієнтовна вартість вилученого майна становить 9 млн грн.
"АЗС працювали без касових апаратів, не мали жодних дозвільних документів та сертифікатів якості на пальне. Під час санкціонованих обшуків на 8 заправках детективи вилучили близько 15 000 літрів контрафактного пального, зокрема дизельного пального та бензину марки А-95, а також модульні станції для заправки автомобілів", – йдеться у повідомленні.
Також було викрито виробництво контрафактного пального на одній з АЗС у тому ж Києві. Підробляли зловмисники дизпальне, а також бензин марок А-95 та А-92.
За результатами обшуку вилучено близько 7 тонн контрафактного пального. Орієнтовна вартість вилученого складає півмільйона гривень.
Що може статися з автомобілем, якщо заправляти його фальсифікатом
В цілому ж неякісний бензин може завдати великої шкоди автомобілю. Наприклад, може зруйнуватися фільтр та паливний насос у баку. Способів "бодяжити" ж пальне безліч.
Зокрема, для цього можуть занижувати октанове число, розповідають у Dexpens. Це призводить до нерівномірного згоряння пального у двигуні.
Водночас октанове число можуть і штучно завищувати – що також негативно впливає на двигун. Зокрема, додають:
- спирти та ефіри. Що за високої їх концентрації у паливі – близько 10% – призводить до зростання витрати пального, а в спеку може спровокувати утворення повітряних пробок у системі подачі пального;
- ароматичні вуглеводні. Це призводить до збільшення кількості нагару. Крім того, негативно впливає на фільтр у баку, трубки паливної системи, різні ущільнювачі тощо.
Ще один спосіб – збільшення вмісту в паливі сірки. У поєднанні з водяною парою, завжди присутньою при згорянні, вона призводить до виникнення сірчаної кислоти. Яка, зі свого боку, дуже негативно впливає на двигун.
Нерідко в пальне додають воду. Взимку, зокрема, це може спровокувати замерзання вологи та блокування фільтра.
Де заправлятись, щоб не отримати "бодягу"
Водночас експерти радять українцям, які проживають у малих населених пунктах, заправлятися на великих АЗС. Адже там ризик отримати неякісне пальне набагато менше.
Річ у тім, що хоча "бодяги" в Україні і поменшало, повністю з ринку вона не зникла. Продають же фальсифікат переважно в невеликих населених пунктах.
Як повідомляв OBOZ.UA, водночас енергетичний експерт Олександр Сіренко розповів, що подальше підвищення цін на пальне навесні-2024 є малоймовірним. Адже ринок перенасичений ресурсом.
Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі Obozrevatel та у Viber. Не ведіться на фейки!

