Колективне обмеження ціни російську нафту країнами Заходу виявилося неефективним заходом стримування поповнення бюджету Росії. В результаті це призвело до поповнення "тіньового" флоту РФ.
Про це заявили в групі страховиків The International Group of P&I Clubs, яка включає 12 компаній зі страхування морських вантажних перевезень, покриваючи 87% світового океанського тоннажу. Відповідний документ подали на слуханнях у парламенті Великої Британії.
У 2022 році країни "Великої сімки" (G7) запровадили ціновий ліміт на російську нафту, щоб обмежити доходи РФ і відповідно фінансування війни в Україні, а також зберегти доступ російської нафти на міжнародний ринок і не допустити стрибка цін на енергоносії.
Обмеження дозволяє західним вантажовідправникам і страховикам брати участь у торгівлі російською нафтою за умови, що нафта продається за ціною, нижчою від $60 за барель. Однак це лише підштовхнуло до розширення "тіньового флоту".
"Обмеження цін на нафту стає все більш нездійсненним, коли все більше суден та супутніх послуг беруть участь у цій паралельній торгівлі. За нашими оцінками, близько 800 танкерів вже покинули The International Group of P&I Clubs, що є прямим результатом запровадження обмеження цін на нафту", – заявили в P&I.
Варто зазначити, що російські танкери з "тіньового флоту", який возить нафту в обхід санкцій, фактично не застраховані на випадок стихійних лих та інших катастроф. Такі судна покладаються на страховку, через яку неможливо отримати виплати, що загрожує серйозними наслідками через розливи нафти, адже зазвичай очищення вод оплачується саме коштом страхової.
Раніше OBOZ.UA повідомляв, що країни "Великої сімки" мають намір посилити нафтові санкції проти Росії. Для цього вони хочуть обмежити використання Росією її "тіньового флоту" для транспортування нафти.
Тільки перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!