Чи зможуть українські громади проводити політику згуртованості, щоб мати фінансування
Чи зможуть українські громади проводити політику згуртованості, щоб мати фінансування

Чи зможуть українські громади проводити політику згуртованості, щоб мати фінансування

Чи зможуть українські громади проводити політику згуртованості, щоб мати фінансування

Бюджет ЄС розрахований на 7 років і він враховує потреби громад у сталому розвитку.

Перемогти у війні й стати повноцінним членом ЄС — це дві ключові задачі держави, від виконання яких залежить наше подальше існування. Децентралізація та регіональний розвиток для європейських партнерів — це не просто про реформи та цінності, це про способи реалізації політик і розвиток. Про це пише народний депутат України ІХ скликання Віталій Безгін у статті «Євроінтеграція. Як змінити парадигму мислення громад» на сайті ZN.UA.

Від готовності наших громад і регіонів до євроінтеграції та роботи з європейськими фондами залежить, чи зможемо ми повторити позитивний досвід Польщі. Ця країна отримала із 2021 до 2027 року понад 70 млрд євро. А Румунія, яка проявила себе менше у роботі з європейськими програмами та фондами, отримала 31 млрд євро на сім років.

Політика згуртованості є основним напрямом розвитку територій у Європейському Союзі. Простіше кажучи, це — політика усунення розривів у розвитку між різними територіями та їх типами. Якщо ширше — це про економічні трансформації, мобільність громадян і сталий комплексний розвиток усіх типів територій. В українських реаліях це словосполучення почало активно входити в термінологію на рівні як центральної, так і місцевої влади лише минулого року. І поки що жодного прогресу щодо функціональних типів територій та формування політик немає, окрім напрацювань експертного середовища, про що нам уже два роки поспіль наполегливо нагадують партнери з Брюсселя.

Ґрунтується ця діяльність фактично на кількох основних положеннях:

  • планування здійснюється періодами на сім років (із корекцією в середині періоду), оскільки бюджет ЄС планується саме на такий термін;
  • держава має продемонструвати національну та регіональні програми, що відповідають завчасно озвученим загальноєвропейським пріоритетам;
  • на рівні держави мають бути ефективні органи управління та формування політик (у Польщі — міністерство фондів та регіональної політики) й прозорого аудиту (в Польщі — державна податкова адміністрація).

«Це те, що треба буде розбудувати й нам, точніше, вже треба розбудовувати та синхронізовувати з європейськими підходами», - говорить автор.

Раніше ми писали про те, що податкова запланувала 3200 перевірок у 2024 році, що на 1000 перевірок менше, ніж у 2023 році. У 2023 році кількість перевірок складала 4 тисячі. У 2022 році – 6800 перевірок за планом фіскальної служби.

Джерело матеріала
loader