/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F4aee41f963fd01034a75a5d628befd44.jpg)
Дешевший бензин – нижча якість: що треба знати про пальне на АЗС
Як АЗС "оптимізують" вартість пального
Експерт паливного ринку Сергій Куюн закликає обачно ставитися до пропозицій купити дешеве паливо. За його словами, розкид цін у 10–15% на українських АЗС — явище звичне, на відміну від Європи, де різниця становить лише 1–2 євроценти.
Виняток становлять "холодні" АЗС або станції самообслуговування, де через відсутність персоналу ціни нижчі приблизно на 2 гривні за літр, але не на 7–8 гривень.
Основні методи оптимізації цін пов’язані з відсутністю адекватного технічного та податкового контролю з боку держави.
- Ухилення від сплати податків
Закономірність така, що у мереж з низькими цінами на пальне – низьке податкове навантаження і навпаки. Різниця в податках між "соціально орієнтованими" та "дорогими" АЗС становить приблизно 2 гривні за літр.
Більшість клієнтів зазвичай не замислюються над цим фактором, оскільки їм важлива власна вигода, хоча насправді це впливає на їхні витрати загалом.
- Якість палива
Особлива увага приділяється бензину, оскільки його легше підробити порівняно з дизельним пальним, хоча винятки трапляються і тут, зокрема додаванням дизельної фракції з міні-НПЗ. За результатами лабораторних перевірок "соціального" бензину, до складу додають 10-15% спиртів, що не тільки збільшує об’єм, але й підвищує витрату пального. За оцінками експерта, перерозхід становить приблизно 7,5% (4 гривні за літр), хоча існують оцінки в 10-12%.
Вартість ремонту автомобіля не включена в оцінку, оскільки вона залежить від багатьох індивідуальних факторів.
- Недолив пального
Це явище залишається актуальним не тільки в далекі 90-ті чи 2000-ні, а й сьогодні. Часті скарги на недоливи, особливо з "бочок", вказують на те, що найбільше вони мають місце на цих повністю нелегальних об’єктах, які уникають будь-якого контролю. Завдяки недоливам на 2-3%, вони знижують ціну на 1–1,5 гривні за літр.
Такі точки продажу, як незаконні АЗС у віддалених місцях та промислових зонах, також можуть пропонувати нижчі ціни шляхом економії на інвестиційних та безпекових заходах.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F0f16982322163484e36e907c2b8658d2.jpg)
Сергій Куюн
Директор консалтингової компанії А-95
Отже, якщо просумувати всі фактори «оптимізації», а фактично намахування держави та споживача, то "дешеве" пальне вже не виглядає таким вже й дешевим. По факту воно коштує стільки ж або навіть дорожче ніж у відомих національних мережах. Відповідно, "дороге" пальне не виглядає таким вже й дорогим.

