З початку червня скорочуються поставки зерна вантажними вагонами залізницею через Угорщину та Словаччину. Однак зростає обсяг постачання стратегічного для українських аграріїв продукту через румунський і польський кордони. Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи “Укрзалізниці” Валерій Ткачов.
“Зберігається загальна тенденція до зменшення передачі вагонів з зерном на сухопутних переходах. Наразі передачі вантажів нічого не заважає, прикордонні залізничні переходи працюють у штатному режимі”, – зазначає заступник очільника департаменту залізничного перевізника.
Також у повідомленні зазначається, що у червні показник добового вивантаження вагонів із зерном у портах Великої Одеси зберігається в діапазоні 1200-1500 вагонів за добу. “Збільшилась кількість вагонів із зерном, що рухаються в напрямку портів Великої Одеси (збільшення з 6 212 вагонів до 6 244 вагонів, збільшення наявності вагонів +32 вагони або +0,52% за останній тиждень). Середньодобове навантаження вагонів на мережі в напрямку портів Великої Одеси – 1250 вагонів/доба, за останній тиждень навантаження в напрямку портів зменшилося на -141 вагон/доба або -10,14%”, – повідомляє Валерій Ткачов.
За спостереженням залізничників, збільшенню вивантаження в портах заважають постійні повітряні тривоги та систематичні удари по енергетичній та припортовій інфраструктурі, які здійснює країна-агресор. Частково зменшенню вивантаження на початку червня заважали і сильні дощі.
У січні 2024 року до порту Ізмаїл за даними залізничників прямувало 704 вагони із зерном, що було на 59,6% більше, ніж традиційний показник. Тоді суттєві коливання експорту за допомогою залізничних і морських перевезень були спричинені постійним блокуванням кордону польськими протестувальниками.