В Україні запустять е-квитки в громадському транспорті.
Як передає "Хвиля", про це йдеться у матеріалі РБК-України.
Так, у Верховній Раді України ухвалили законопроект №5705 про впровадження електронних квитків в автомобільному та міському електричному транспорті. Документ надіслали на підпис президенту Володимиру Зеленському.
Насамперед законопроект зробив паперові та електронні квитки рівноцінними. Тепер Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури може встановити та затвердити форму електронного квитка. Зокрема, визначити обов'язкові реквізити та відомості, які мають утримуватись у квитку.
Отже, в результаті реалізації закону має бути створена автоматизована система оплати вартості проїзду у міському пасажирському транспорті та введення електронного квитка до ряду з паперовим.
Таким чином, успішність реалізації оцінять, проаналізувавши скільки людей використовують електронний квиток для оплати проїзду або багажу. Передбачається, що таким квитком можна буде скористатися в автобусах, трамваях та тролейбусах.
"Це із запізненням, але позитивна динаміка для міст. Це, перш за все, стосується більше міжміських перевезень, оскільки міста і так його вводили. Це даватиме додаткову зручність для пасажирів, а перевізники краще звітуватимуть і розумітимуть свій потік пасажирів", - зазначив транспортний аналітик Олександр Гречко.
Однак, за його словами, на транспортній ситуації в містах запровадження електронних квитків сильно не позначиться. Зміни можуть відчути перевізники у громадах.
"Це може бути етап для того, щоб здійснювати оплату за транспортну роботу, коли громади замовляють послуги з перевезення. Перевізники одержують гроші безпосередньо від громад, а кошти, які платять за проїзд, перераховують не безпосередньо перевізнику, а на спеціальний рахунок", - пояснив експерт.
При цьому, щоб змінилася ситуація у великих містах, як Київ, потрібно вводити єдиний квиток, яким можна користуватися у всіх видах громадського транспорту протягом певного проміжку часу.
"Але для цього потрібно провести комплекс заходів: запровадити плату за транспортну роботу та здійснити всі законодавчі зміни для функціонування електронного квитка", - наголосив Гречко.
У свою чергу, запровадження електронного квитка не впливає на зменшення пробок у містах.
"Якщо брати Київ, це потрібно кардинально змінювати міську політику щодо фінансування не розв'язок, а громадського транспорту, міської інфраструктури, правильної організації паркувального процесу. Тут електронний квиток особливої ролі не відіграє, це частковий елемент", - пояснив транспортний аналітик.
Нагадаємо, у Києві зростає дефіцит працівників громадського транспорту.