Після звільнення Кубракова та Найєма у дорожніх тендерах побачили корупцію: компанія-учасник все заперечує
Після звільнення Кубракова та Найєма у дорожніх тендерах побачили корупцію: компанія-учасник все заперечує

Після звільнення Кубракова та Найєма у дорожніх тендерах побачили корупцію: компанія-учасник все заперечує

Після звільнення голови Мінінфраструктури Олександра Кубракова та керівника Держагентства відновлення та розвитку інфраструктури Mустафи Найєма до дорожніх тендерів могла повернутися корупція. Журналісти виявили підозрілу закупівлю у компанії "Автострада" Максима Шкіля – умови тендеру називали неконкурентними, а знижку у 3% на виконання послуг для держзамовника мізерною порівняно з минулими знижками до 45%. У компанії наявність схематозу заперечують та запевняють: таке порівняння некоректне.

Про ситуацію повідомив журналіст-розслідувач, співзасновник проекту "Наші гроші" Юрій Ніколов. За його словами, ще у травні-2024 "Автострада" Шкіля, щоб виграти дорожній тендер у Житомирській області, була змушена знизити ціну на 45%.

Але вже зараз та ж компанія взяла три підряди на експлуатаційне утримання доріг Вінницької області на 10,5 млрд грн із 3% знижкою, йдеться у матеріалах розслідування. За даними ЗМІ, Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Вінницькій області застосувала "заточення", яке було впроваджено "Укравтодором" ще під час "Великого будівництва".

Юрій Ніколов вважає, що у дорожні закупівлі повернулися схеми

"Замовник вимагав, щоб учасники тендеру мали річний дохід за минулий рік у розмірі не менше 99% від розміру нинішньої закупівлі. Тобто було б бодай більш-менш справедливо, якби замовник вимагав забезпечення у розмірі 1/3 від очікуваної ціни трирічної закупівлі. Але Вінницька служба відповіла, що закон дозволяє вимагати взагалі 100% від розміру закупівлі. А оскільки 99 менше за 100, то порушень з його боку немає", – зазначають журналісти.

Такий підхід дозволив усунути конкурентів "Автостради" із тендеру, впевнені автори розслідування. Що й спричинило переплату за послуги цієї фірми, вважають вони.

"Ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 1 кв. м при товщині шару до 50 мм на Житомирщині коштувала 432 грн за квадратний метр. А у вінницькому тендері – вже 1184 грн", – підрахували журналісти.

Як вважає Ніколов, при цьому варто зважати на те, що Житомирську службу відновлення очолює батько партнера Масі Найєма за юркомпанією "Міллер", "що нам постійно продавали як зраду". "Мовляв, Мустафа Найєм зробив добре родичу партнера свого брата... Але на мій досвід знижка 45% – це зовсім не про розпилювання, а про економію грошей. Ну ніяк тоді не виглядало, що Шкіль при Кубракові й Найємі розпиляв житомирські мільярди. А коли вже Кубракова знесли – і відбулася закупівля, де Шкілю зробили справді добре. І зробили добре не на Житомирській, а на Вінницькій службі", – йдеться у повідомленні.

Водночас власник "Автостради" Максим Шкіль пояснив різницю у прайсах. Він зазначив, що компанія на житомирському тендері запропонувала розцінки нижче за собівартість, щоб виграти у конкурента ПП "Автомагістраль".

"Порівняння з "мінус 45%" не є коректним. "Автострада" дала таку ціну по Житомиру свідомо в мінус (істотно нижче за собівартість), щоб утримати обсяги в Житомирській області – у нас там кар'єр, заводи та бази. Кваліфікація, яка була на тендері в Житомирі, передбачала захід учасника без баз в області та з невеликою фінздатністю", – написав Шкіль, зазначивши, що подібні тендери також проводилися в Київській області (куди зайшов Вінницький облавтодор) та в Херсоні ("Автострада" теж дала знижку). За його словами, у таких тендерах можуть перемогти компанії, що надають неякісні послуги.

Максим Шкіль заперечує всі звинувачення

Крім того, за його словами, тендер у Вінницькій області, який зараз обговорюється, був оголошений і проведений ще за Найєма, а не після його звільнення. "Щодо суми тендеру на експлуатаційне утримання – "Наші гроші" добре знають, що з цих грошей реально використовується максимум десяту частину, тобто з 10 млрд буде використано максимум 1 млрд протягом 3 років, сума 10 млрд тільки розрахункова. Але маніпулятивно рахують різницю від ціни, яка нижча за собівартість виконання даних робіт", – заявив Шкіль.

Як повідомляв OBOZ.UA, 18 червня Глава Держагентства відновлення та розвитку інфраструктури Muстафа Найєм був звільнений з посади – Кабінет міністрів задовольнив його заяву про звільнення. Обов'язки Найєма тимчасово виконуватиме Роман Комендант.

Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!

Джерело матеріала
loader
loader