За кілька місяців уже низка фотографів поскаржилася на те, що їхні справжі роботи були промарковані у соцмережах компанії Meta як такі, що створені за допомогою ШІ-інструментів. Про це повідомило The Verge.
Нещодавно колишній фотограф Білого дому Піт С’юза повідомив, що неправильно була промаркована його світлина, знята під час баскетбольного турніру. Перед цим позначку «створено ШІ» некоректно додали на світлину команди з крокету Kolkata Knight Riders, котра виграла турнір під час Індійської прем’єр-ліги. В обох випадках маркування відображалося під час перегляду світлин на смартфонах, а у веб-версії — ні.
Піт С’юза повідомив, що намагався відмінити позначку про ШІ-контент, проте не зміг. Він припустив, що алгоритми соцмереж Meta призначили її, оскільки користувався інструментами у програмі Adobe для обрізання та вирівнювання зображень перед тим, як зберегти їх як зображення у форматі JPEG. Відомо, що компанія Adobe додала ШІ-інструменти до своїх основних програм, які застосовують професійні фотографи.
Медіа Petapixel, що спеціалізується на фотоконтенті, повідомило, що роботи її фотографів також дістали позначки «створено ШІ» в інстаграмі після того, як скористалися ШІ-інструментами заповнення для видалення у програмі Photoshop. Щоб перевірити, чому це відбулося, у Petapixel ще раз скористалися ШІ-інструментом Photoshop на згадуваній світлині для видалення плями. Як не дивно, Meta не додала позначки «створено ШІ», після того як світлину відредагували у Photoshop, а в соцмережу завантажили збережну її копію.
Фотографи вважають несправедливим те, що незначні редагування їхніх робіт у професійних програмах маркуються як ШІ-контент.
«Якщо ретушовані фотографії — "створені ШІ", то використаня цього терміна фактично не має сенсу. — написав фотограф Ной Каліна — Вони так можуть автоматично позначити кожну фотографію позначкою "не справжня репрезентація реальності", якщо настільки серйозно ставляться до захисту людей».
Прес-секретарка Meta Кейт МакЛафлін повідомила виданню, що компанія «врахує останні відгуки» та напрацює підхід, який «дозволить їй враховувати на яких етапах ШІ використовувався для створення зображень».
«Ми покладаємося на стандартні показники галузевих стандартів, що інші компанії включають в контент із своїх інструментів, тому ми активно працюємо з цими компаніями для вдосконалення процесу маркування», — додала МакЛафлін.
Нагадаємо, у лютому компанія Meta оголосила, що почне додавати маркування «створено ШІ» до фотографій, завантажених у «Фейсбук» та «Інстаграм», з огляду на посилення боротьби з дезінформацією у так званий «рік виборів». За її інформацією, зокрема йдеться про ШІ-фото, згенеровані за допомогою ШІ-інструментів компаній Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney та Shutterstock.
Фото: світлина Petapixel, неправильно позначена як «створена ШІ»
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.