Занадто "вишуканий" винищувач: чому Су-57 так і не з'явився на українському фронті
Занадто "вишуканий" винищувач: чому Су-57 так і не з'явився на українському фронті

Занадто "вишуканий" винищувач: чому Су-57 так і не з'явився на українському фронті

На думку військового аналітика Брендона Вейхерта, російські Су-57 мають проблеми з масовим виробництвом. А висока вартість і складність літака знижують його стратегічну корисність.

Російський винищувач Су-57 "Фелонь", заявлений як стелс-винищувач п'ятого покоління, не був розгорнутий в Україні в значних масштабах, що обмежує можливість оцінки його бойових можливостей. Причиною цьому не якості літака, а його поточний стан, кількість машин і дорожнеча у виробництві. Таку думку висловив 25 червня колишній співробітник Конгресу США і геополітичний аналітик Брендон Вейхерт у матеріалі National Interest.

Аналітик зазначає, що Москва замовила у виробника Су-57 76 винищувачів. Однак це було задовго до початку війни в Україні, а в нинішніх умовах вийти на такі темпи виробництва неможливо. Таким чином поточна експлуатація охоплює лише близько 32 машин, з яких значна частина є прототипами.

Крім того, українська сторона повідомляла про знищення щонайменше одного Су-57 на території РФ. Отже, кількість сучасних винищувачів відносно невелика, а вихід Індії з розробки Су-57 у 2018 році ще більше ускладнює їхнє виробництво.

"Через обмежену кількість і проблеми масового виробництва таких передових машин в умовах інтенсивної війни в Росії, Су-57 не мали істотного впливу на спірне небо над Україною. Багато коментаторів стверджують, що це тому, що літак не такий хороший, як рекламується", — зазначив Вейхерт.

Можливості Су-57

Попри обмежену кількість, Су-57 має низку переваг. Винищувач досить універсальний. Він покликаний завойовувати перевагу в повітрі й атакувати наземні цілі, для чого має непогану маневреність. Так винищувач оснащений соплами з вектором тяги та має оптимізовану аеродинамічну конструкцію для виконання складних повітряних маневрів.

Фото: Відкриті джерела

Повну ситуаційну обізнаність льотчика забезпечують передова авіоніка та об'єднання датчиків. Двигуни "Виріб 30" забезпечують поліпшену тягу та паливну ефективність. А засоби радіоелектронної боротьби здатні глушити ворожі радари та системи зв'язку.

Порівняння із західними винищувачами

Тим часом західні експерти оцінюють Су-57 як такий, що поступається американським F-35 і F-22, хоча його маневреність і засоби радіоелектронної боротьби роблять його грізним противником.

"У гіршому випадку Су-57, можливо, не зовсім стане справжнім винищувачем п'ятого покоління, але краще вписується в категорію покоління 4++. Проте, ця класифікація, як і раніше, характеризує його як грізний і високопродуктивний літак", — стверджує аналітик.

Важливо Су-57 ПКС РФ з'явився над Луганськом: чому окупанти ризикують цінним літаком, — ЗМІ

Висновки

Звісно ж, підсумовує Вейхерт, у Су-57 все ще є потенційна можливість продемонструвати свої бойові можливості в найближчі місяці або роки. Однак висока вартість і складність літака в поєднанні з його обмеженою кількістю дещо знижують його стратегічну корисність. Також слід взяти до уваги, що Але Україна продемонструвала інноваційні стратегії ППО, що змусило Росію адаптуватися.

Проте Росія не самотня в цьому: багато передових західних платформ також мають високу ціну, що робить їх застосування в бойових діях прорахованим ризиком. Це слугує важливим нагадуванням для всіх сучасних військових держав — найсучасніше і найдорожче обладнання не завжди гарантує найкращі результати у війні.

Нагадаємо, ексмаршал ВПС Індії Аніл Чопра вважає, що Росія намагається просувати на світовий ринок свої винищувачі Су-57. Однак у російських літаків є досить сильний конкурент — китайський винищувач Chengdu J-20.

Теги за темою
Літак авіація
Джерело матеріала
loader
loader