ВВС: російські ЗМІ поширюють антиукраїнські мультики, приписуючи їхнє виробництво Франції
У матеріалі журналісти BBC зібрали докази, що вказують — ймовірно, створення анімаційних антиукраїнських роликів — справа рук Кремля.
Нові серії мультфільму Ukraine Inc поширюють тези про те, що допомога Україні виснажує бюджети європейців. Один з епізодів показує, як Володимир Зеленський, переодягнений в костюм Санта-Клауса, краде подарунки у французьких дітей.
Мультфільм стає вірусним завдяки підтримці великих прокремлівських телеграм-каналів, таких як Readovka. Російські ЗМІ стверджують, що автори серіалу – французи, хоча немає жодного підтвердження цього.
Тексти французькою мовою у мультфільмах містять численні орфографічні помилки, а назви паризьких вулиць вигадані. Домен ukraine-inc.info зареєстрований у США, але його популяризацію почали російські прокремлівські медіа.
Крім того, експерти з анімації вказують на схожість між стилем Ukraine Inc та іншими проросійськими мультфільмами. Журналісти BBC виявили, що деякі зображення, використані в серіалах, взяті з відкритих стокових ілюстрацій російських дизайнерів.
Як вказує видання ВВС, Кремль не вперше приписує авторство пропагандистських мультфільмів французам. Франція стала головною мішенню російської дезінформації через свою підтримку України.
![]()
Підкреслюється, що прокремлівські анімації, такі як Ukraine Inc, спрямовані на підрив довіри до України та її підтримки з боку Європи, використовуючи мультфільми як доступний засіб поширення пропаганди.
Доцент Французького інституту геополітики Кевін Лімоньє вважає, що є причина, чому виробництво пропагандистських мультфільмів приписують саме французам. За його словами, Франція стала чи не найголовнішою мішенню російської кампанії з дезінформації відтоді, як Париж став куди більш відкрито демонструвати підтримку України.
«Останні заяви Макрона про виправлення військ в Україну були сприйняті Москвою як загроза. Також після виходу Британії з ЄС, Франція залишилася єдиною ядерною державою в Європі (ЄС), і має чималу військову потужність - нарівні із Польщею. Тому Росія зараз "цілить" у Францію», — пояснює Лімоньє.
![]()
Водночас Зої Фурель з організації The Global Disinformation Index, що моніторить дезінформацію, певна — мета таких прокремлівських мультфільмів полягає у тому, щоб достукатися до аудиторії за кордоном — з різних країн, з різним культурним та історичним бекграундом.
«Росія завжди використовувала різноманітні засоби для поширення своїх меседжів. Проте не кожен готовий заходити на сайт RT (раніше Russia Today — російське державне медіа, орієнтоване на закордонну аудиторію), а от мультики — це щось доступне. Вам не треба бути експертом або розуміти контекст, щоби вловити сюжет. Меседжі у мультфільмах – універсальні», — каже Фурель.
Нагадаємо, словацька поліція спростувала фейк росіян про те, що партнерка-українка Цинтули намовила його стріляти у Фіцо.
Фото: ВВС.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.

