4 липня Європейська комісія запровадила тимчасові компенсаційні мита на імпорт китайських електромобілів – на час переговорів з Китаєм щодо його участі у субсидуванні власних виробників. Цьому рішенню передувало розслідування, яке Єврокомісія вела дев’ять місяців.
«За результатами розслідування Комісія дійшла висновку, що виробничо-збутовий ланцюжок електромобілів у Китаї отримує вигоду від несправедливого субсидування, що створює загрозу економічної шкоди для виробників електромобілів у ЄС. Розслідування також вивчило ймовірні наслідки і вплив цих заходів на імпортерів, користувачів і споживачів електромобілів в ЄС», – повідомила Єврокомісія.
Індивідуальні мита, що застосовуються до трьох китайських виробників:
- BYD – 17,4%;
- Geely – 19,9%;
- SAIC – 37,6%;
- інші китайські виробники електромобілів, які співпрацювали у розслідуванні, але не були відібрані, обкладаються середньозваженим митом у розмірі 20,8%;
- мито для інших компаній, які не співпрацювали, становить 37,6%.
Ці попередні мита застосовуватимуться з 5 липня 2024 року протягом максимум чотирьох місяців. Протягом цього часу має бути прийняте остаточне рішення щодо остаточних мит шляхом голосування держав-членів ЄС. У разі ухвалення цього рішення мита стануть остаточними на п'ять років.
У Єврокомісії зазначили, що збираються й надалі боротися «зі шкідливими формами субсидування», а консультації з китайським урядом, які активізувалися в останні тижні, продовжуються на технічному рівні «з метою досягнення сумісного з СОТ рішення, яке адекватно відповідатиме занепокоєнням, висловленим Європейським Союзом».
Нагадаємо, Пекін вже погрожував подати позов до Світової організації торгівлі й вжити заходів у відповідь. У Єврокомісії зазначили, якщо Китай відмовиться від субсидій, ЄС не зашкодить його експорту електромобілів. Також у Єврокомісії відкинули претензії Пекіну, який намагався протидіяти розслідуванню, заявляючи, що виконавча влада Євросоюзу зловживає своїми повноваженнями щодо антисубсидійного законодавства.