Перша спроба налагодити серійне виробництво Мі-34 була ще у 1990-х роках. Проте тоді не було попиту й замість 400 бортів було виготовлено 30.
В Казані планують розгорнути серійне виробництво гелікоптерів Мі-34 на потужностях місцевого вертольотобудівного заводу. Про це повідомляє Defense Express з посиланням на росЗМІ.
Глава російського уряду Михайло Мішустін ще торік заявив, що треба знайти вітчизняну альтернативу західним легким гелікоптерам по типу Bell, Airbus Helicopter та Robinson. Через західні санкції вони зупинили постачання деталей. Мі-34 має бути "формально" цивільним бортом. Проте він ілюструє логіку РФ.
Казанський завод вже виробляє кілька типів вертольотів, відтак вони мають досвід у запуску та серійному виробництві авіації. Також у РФ дивно розраховують на серійне виробництво. Ресурс західних вертольотів має бути 5-7 років, його має вистачити на кілька років. Наразі проблема із вартістю контрабандних запчастин, які обходяться у 2-3 рази більше, ніж на ринку.
Ще один парадокс — російський уряд поставив завдання виготовляти легкий гелікоптер для цивільної авіації. Проте невідомо, хто буде його замовляти, і загалом дивна логіка відроджувати проєкт Мі-34, коріння якого йдуть з 1980-х років.
Мі-34 — це радянський проєкт заміни Мі-2 та Мі-8. Розробка його почалася ще у 1980-му році, а перший політ було здійснено у 1986 році. Серійне виробництво було розгорнуто у 1992 році, планувалося виготовити 400 бортів. По факту виготовили 30 і єдиним замовником була Нігерія.
У 2010-х Мі-34 реанімували створивши два варіанти Мі-34С1 під поршневий двигун та Мі-34С2 під французький двигун Arrius. У 2012 році проєкт знову згорнули й було вирішено імпортувати легкі вертольоти виробництва Robinson.
Нагадаємо, 8 липня польські військові розказали, чим Apache відрізняється від радянських гелікоптерів.
Раніше стало відомо, що українські гелікоптери оснастилидатчиками протиракетного захисту від Hensoldt.