У четвер, 19 липня, світ зіткнувся з безпрецедентним глобальним технічним збоєм, який торкнувся багатьох секторів економіки та державних служб. Проблема, ймовірно пов'язана з оновленням програмного забезпечення CrowdStrike, викликала хаос у роботі авіакомпаній, банків, комп'ютерних систем та засобів масової інформації.
Авіація під ударом
Найбільші американські авіаперевізники American Airlines, United Airlines та Delta Airlines були змушені призупинити всі польоти через проблеми зі зв'язком. До них приєдналася Turkish Airlines, яка також оголосила про припинення польотів у зв'язку з "масштабним глобальним збоєм".
Проблеми торкнулися не лише авіакомпаній, але й аеропортів по всьому світу:
- Аеропорт Берлін-Бранденбург припинив роботу через технічні неполадки.
- Аеропорт Мельбурна в Австралії повідомив про "глобальні технологічні проблеми".
- Порушення в роботі систем були зафіксовані в аеропортах Іспанії, Великої Британії, Ірландії та інших країн.
Збої в роботі Windows та кібербезпека
Користувачі операційної системи Windows по всьому світу зіткнулися з так званим "синім екраном смерті" (BSOD). Компанія CrowdStrike, що надає рішення з кібербезпеки, повідомила, що проблема пов'язана з їхнім датчиком Falcon, який встановлюється на комп'ютери та сервери для забезпечення захисту.
Фінансовий сектор та ЗМІ
Лондонська фондова біржа призупинила свої послуги через кібер-відключення. В Україні про проблеми повідомили Vodafone, Sense Bank та Monobank.
Британський телеканал Sky News був змушений припинити пряму трансляцію через технічні неполадки.
Ситуація в Україні
В Україні також спостерігалися перебої в роботі ряду сервісів:
- "Нова пошта" повідомляла про технічний збій в системі обслуговування клієнтів, який згодом було усунуто.
- Користувачі відзначили проблеми в роботі Vodafone та Sense Bank.
Масштаб та одночасність збоїв вказують на серйозність ситуації. Експерти продовжують працювати над виявленням точних причин та усуненням наслідків глобального технічного збою.