Відновлення роботи порту Миколаєва збільшить потужності українського коридору, а також зменшить витрати на експорт зерна на 15%. Про це в інтерв'ю LIGA.net розповів керівник агрохолдингу "Нібулон" Андрій Вадатурський.
За його оцінками, потенціал цього порту у перевалці – 15% експорту зерна країни.
"Якщо запрацює Миколаїв, з'явиться конкуренція, скоротяться витрати на експорт - ще на $10 з кожної тонни. Отже, весь агросектор отримає додаткові надходження з прибутку експортерів, відповідно це теж надходження до держбюджету", - зазначив він.
Він вважає, що проміжним рішенням може стати виведення зернового флоту з Миколаєва до Дунаю. Це зменшить витрати на експорт у процесі транспортування з Ізмаїлу до румунської Констанції.
Ще одним кроком може стати впровадження дотацій щодо перевезення зерна "Укрзалізницею" у напрямку дунайських портів. Це дозволить вирівняти конкурентні умови з портами Одеси, але найдієвішим буде саме розблокування порту Миколаєва.
Раніше повідомлялося, що з початку повномасштабного вторгнення Миколаївський порт залишається заблокованим: ворог знаходиться близько до Бузько-Дніпровсько-Ліманського каналу (БДЛК) на захопленій Кінбурнській косі і контролює вихід у море. Порт готовий відновити роботу: це здешевить логістику українських експортерів і збільшить обсяги експорту, а відповідно і надходження до бюджету. Але для цього необхідно забезпечити безпеку суден.