Міносвіти і науки України затвердило нові рекомендації щодо оцінювання учнів 5-9 класів відповідно до державного стандарту.
Школярів 5-9 класів оцінюватимуть за новими рекомендаціями МОН України. Зокрема, затверджений документ передбачає загальні підходи до встановлення результатів навчання учнів та критерії оцінювання за освітніми галузями.
У поясненні МОН зазначено, що затверджені стандарти мають чотири рівні. Зокрема кожен наступний охоплює вимоги до попереднього й додає нові.
Один рівень складається з 3 балів, які в сумі дають 12:
- початковий (1-3 бали);
- середній (4-6 балів);
- достатній (7-9 балів);
- високий (10-12 балів).
У рекомендаціях також надано опис кожного бала шкали оцінювання та запропонована форму Свідоцтва досягнень школярів. Заклади освіти можуть вносити змінити у сертифікат, аби він відповідав програмі навчання.
Зокрема, Свідоцтво досягнень складається з двох частин. У першій учителі оцінюють рівень сформованості наскрізних умінь дітей наприкінці року й оцінок у цьому розділі немає. Педагоги мають визначити один із рівнів сформованості: "Має значні успіхи", "Демонструє помітний прогрес", "Потребує уваги і допомоги".
Друга частина передбачає виставлення балів за предмети кожного семестру та за рік. Загальна оцінка за семестр формується на підставі чотирьох оцінок за групами результатів, а річна – на основі семестрових.
МОН також рекомендує педагогам гнучко проводити оцінювання результатів навчання школярів, адже підходи в різних класах шкіл можуть мати відмінності, спрямовані на реалізацію освітньої програми закладу освіти та автономії вчителя.